Performancing Metrics

آزادسازی قیمت‌ها دلیل موجهی بر نبود نظارت نیست | اتاق خبر
کد خبر: 345516
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1395 - 06:40
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آزادسازی قیمت ها هیچگونه دلیل موجهی بر عدم لزوم نظارت بر بازار نیست.

اتاق خبر:محمود نوابی - رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان - با اشاره به ضرورت نظارت بر بازار کالا و خدمات گفت: نظارت و بازرسی در جامعه صدر اسلام مورد تأکید پیشوایان دینی ما نیز بوده‌ است.

 وی با بیان اهداف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از مصرف کنندگان در برخورد با نوسانات غیرمعمول، همکاری با سازمان های ذیربط در تشویق امر صادرات و بازاریابی از طریق تعیین و تعدیل و تثبیت و کنترل قیمت تولیدات و خدمات و کالاهای وارداتی داخلی و انجام تحقیقات و بررسی لازم و ارائه طرح های ضروری در جهت متعادل ساختن کالاهای وارداتی و تولیدی از جمله مهم ترین اهداف این سازمان است.

 نوابی نگاه واقع گرایانه به مقوله بازرسی و نظارت در بازار کالا و خدمات را امری ارزشی عنوان کرد و ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده در تمامی کشورها نظارت و بازرسی به شیوه های مختلف در حال انجام است و آزاد سازی قیمت ها هیچگونه دلیل موجهی بر عدم لزوم نظارت بر بازار نیست.

 وی با بیان توجه وزیر صنعت، معدن و تجارت به مقوله بازرسی و نظارت و مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد: مصرف کننده و تولید کننده به موازات هم حق آشنایی و بهره مندی از حقوق قانونی خود را دارند و اگر فعالیت سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده را نداشته باشیم، جلوگیری از تضییع این حقوق، غیر ممکن خواهد بود.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برخورد با تخلف و ایجاد امنیت اقتصادی را مستلزم انجام بازرسی و نظارت بر بازار عنوان کرد و افزود: در همه کشورهای دنیا بر اقتصاد موجود در بازار و روند ارائه کالا و خدمات نظارت می شود و اگر این نظارت ها حذف شود به طور یقین داشتن اقتصادی سالم غیر ممکن خواهد بود.

 رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه بر حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی تأکید کرد و گفت: بخش دولتی باید تلاش کند تا همه شرایط برای جذب و رضایت سرمایه گذار فراهم گردد زیرا تدوام تولید، ضامن تداوم سلامت اقتصادی کشور است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید