Performancing Metrics

یک میلیون و 320 هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد | اتاق خبر
کد خبر: 345519
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1395 - 06:51
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با خرید یک میلیون و 320 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی تاکنون، رکورد تاریخ کشاورزی این استان در خرید این محصول شکسته شد.

اتاق خبر:کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون یک میلیون و 320 هزار تن گندم خریداری شده این در حالیست که خرید گندم در سال زراعی گذشته 960 هزار تن بود.
وی با بیان اینکه خرید گندم نسبت به پارسال تاکنون حدود 40 درصد افزایش داشته افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت میزان خرید گندم به یک میلیون و 350 هزار تن برسد.
چنگلوایی این میزان خرید را یک رکورد در تاریخ کشاورزی خوزستان دانست و گفت: بالاترین خرید گندم در خوزستان یک میلیون و 280 هزار تن در سال زراعی 86-85 بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین از خرید 12 هزار و 300 تن دانه روغنی کلزا تاکنون خبر داد و افزود: در سال زراعی گذشته هشت هزار و 200 تن کلزا خریداری شده بود.
به گفته وی، این میزان تولید محصول بدون احتساب خسارت حوادث طبیعی اعم از سیل و توفان است و اگر اراضی برخی نقاط خوزستان خسارت نمی دید، میزان تولید بیشتر بود.
وی اظهار کرد: نرخ خرید هر کیلو گرم گندم در این فصل 12 هزار و 750 ریال تعیین شده است.
چنگلوایی سطح زیر کشت گندم آبی را در فصل جاری 400 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: 150 هزار هکتار گندم به صورت دیم کشت شده که 100 هزار هکتار از آن به دلیل تاخیر دو ماهه در بارندگی خسارت دیده است.
بر اساس این گزارش برداشت گندم از نیمه فروردین آغاز شده و تا نیمه خرداد ادامه می یابد.
خوزستان بیش از دو میلیون هکتار زمین مستعد کشاورزی دارد که به دلیل کمبود آب حدود یک میلیون هکتار آن زیر کشت می رود. این استان با تولید 14 میلیون تن یکی از قطب های کشاورزی کشور است.
در سال های اخیر با بحران آب در حوضه رودخانه های کارون، کرخه، جراحی و زهره کشت پائیزه در استان با مشکل روبه رو شده و کشت تابستانه ممنوعیت هایی دارد.
از 27 شهرستان در خوزستان 26 شهرستان کشت گندم انجام می دهند و پیش بینی شده بود که در صورت برداشت همه سطح زیرکشت 1.5 میلیون تن گندم در استان تولید شود.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید