Performancing Metrics

بررسی حمایت عربستان از تروریسم در سنای آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 345667
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1395 - 12:43
فارین پالیسی گزارش داد:
پس از تصویب سنا، مجلس نمایندگان آمریکا نیز با به بررسی حمایت دولت عربستان سعودی از افراط‌گرایی در سراسر جهان پرداخت و نمایندگان ریاض را به دست داشتن در حملات 11 سپتامبر متهم کردند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، نشریه فارن پالسی در گزارشی نوشت: در جلسه روز گذشته (سه شنبه) مجلس نمایندگان، لایحه مصوب مجلس سنا در رابطه با نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر و ضرورت صدور مجوز برای قربانیان این حادثه جهت شکایت از این پادشاهی را مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه تد پو، رئیس کمیته مبارزه با تروریسم مجلس نمایندگان خاطرنشان کرد: وهابیون ساده‌تر از سایرین به خدمت گروه‌های تروریستی گرفته می‌شوند.

نماینده کالیفرنیا نیز ریاض را به حمایت مالی از روحانیون مذهبی که خشونت را علیه مخالفانشان ترویج می‌کنند، متهم کرد.

در این میان دولت سعودی روز گذشته در مقابله با انتقادات مطرح شده خلاصه‌ای از "روابط و توافقات قدرتمند علیه تروریسم" بین ریاض و واشنگتن منتشر کرد.

در این اوراق دولت سعودی بار دیگر تلاش کرده تا به این ادعا که ریاض نقشی در حمایت از عاملان حمله 11 سپتامبر داشته پاسخ دهد. این در حالی است که 15 تن از عوامل این حملات از شهروندان عربستان بوده‌اند.

ریاض همچنین صراحتا به لایحه‌ای که هفته گذشته در مجلس سنای آمریکا تصویب شد اعتراض کرد. این لایحه تا هفته آینده در مجلس نمایندگان نیز به رای گذاشته می شود.

این لایحه در صورت تصویب به قربانیان حملات تروریستی آمریکا اجازه می‌دهد تا از کشورهای خارجی به دلیل حمایت از فعالیت‌های تروریستی شکایت کنند.

کاخ سفید با این لایحه مخالف است و می‌گوید با تصویب آن آمریکا باید به شکایت‌هایی از سراسر جهان رسیدگی کند.

در این جلسه یکی از نمایندگان از چهار کارشناس مسائل عربستان خواست اگر معتقدند خاندان سلطنتی سعودی در زمان حمله 11 سپتامبر از وقوع آن اطلاعی نداشته‌اند، دست خود را بالا ببرند که از این چهار تن دو نفر دست خود را بالا بردند.

اما نماینده مذکور ادعای این کارشناسان را رد و عنوان کرد سعودی‌ها دست کم 20 سال است که از تروریست‌ها حمایت مالی می‌کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید