Performancing Metrics

دیدار «آبه» با اوباما و کامرون پیش از نشست سران «جی هفت» | اتاق خبر
کد خبر: 345673
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1395 - 13:01
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن قصد دارد قبل از شروع اجلاس سران «جی هفت» با رئیس جمهوری آمریکا و همتای انگلیسی خود دیدار کند که براساس گزارش ها، تدابیر امنیتی شدیدی در منطقه برگزاری این نشست به مرحله اجرا گذاشته شده است.

اتاق خبر - این اجلاس قرار است از فردا پنجشنبه به مدت 2 روز با حضور سران هفت کشور عضو در منطقه «میه» در مرکز ژاپن برگزار شود.

پیشتر آژانس پلیس ژاپن در بیانیه ای اعلام کرده بود که فقط نزدیک به چهار هزار و 600 پلیس مامور حفاظت از امنیت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا هستند که قرار است سفر تاریخی به هیروشیما داشته باشد.
اجلاس سران طبق اعلام دولت ژاپن در جزیره «کاشی کوجیما» در جنوب منطقه «میه» برگزار می شود و هزاران مامور پلیس در فرودگاه «چوبو» این کشور مستقر شده اند که محل ورود بسیاری از مسئولان و رهبران کشورها برای شرکت در اجلاس است.
دولت ژاپن به واسطه برگزاری این نشست، حتی گشت های ساحلی خود را از هفته پیش در این منطقه جزیره ای برای حراست از امنیت اجلاس و جلوگیری از هر اقدام تروریستی فعال کرده بود.
این در شرایطی است که بیش از 23 هزار نفر از ماموران و افسران پلیس ژاپن هم از چند روز قبل به منطقه اعزام شده اند و قرار است دیدار سران ژاپن و آمریکا هم تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شود.
یکی از اصلی ترین بحث های سران ژاپن و آمریکا در باره جرائمی است که نظامیان آمریکایی در ژاپن مرتکب می شوند و «آبه» قصد دارد از اوباما بخواهد برای جلوگیری از این اقدامات تلاش خود را بکار گیرد.
ژاپن یک هفته قبل یکی از نظامیان سابق را که گفته می شود زمانی فرمانده نیروهای اوکیناوا بوده است به جرم قتل یک زن ژاپنی دستگیر کرد.
بسیاری از مردم اوکیناوا در روزهای گذشته دست به اعتراضات گسترده خیابانی زده و خواستار تعطیلی پایگاه نظامی «فوتمنا» آمریکا در این منطقه شده اند.
انتظار می رود که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سفر به ژاپن و پس از پایان اجلاس، از هیروشیما دیدار کند.
وزارت امور خارجه ژاپن امروز همچنین اعلام کرد که «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور قصد دارد امشب با دیوید کامرون همتای انگلیسی خود نیز دیدار و گفت و گو کند.
نگرانی از رکود اقتصادی جهان در کنار تروریسم، حملات سایبری، مسئله پناهجویان، امنیت دریایی و منازعات با چین در دریاهای شرقی و جنوبی از جمله مهمترین موضوعاتی است که در اجلاس سران هفت کشور عضو «جی هفت» مطرح می شود.
پیشتر چین هشدار داده است که نباید مسائل مربوط به منازعات منطقه ای که بین همسایگان است در چنین نشست هایی مطرح گردد.
«جی هفت» یا «گروه هفت» از هفت کشور بزرگ صنعتی جهان تشکیل شده که حدود 50 درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند.
با ملحق شدن روسیه به این گروه در سال 1998 نام این گروه به «جی هشت» تغییر کرد اما با دعوت نشدن روسیه به نشست های سالانه نام آن دوباره به «جی هفت» تغییر یافت.
آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن کشورهای عضو این گروه هستند.

ایرنا

94110ط 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید