Performancing Metrics

حمله جدید نیروهای عراقی به تروریست های داعش در عامریه فلوجه | اتاق خبر
کد خبر: 345685
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1395 - 18:20
همزمان با عملیات آزادسازی شهر راهبردی فلوجه از توابع استان الانبار در 50 کیلومتری غرب بغداد، نیروهای عراقی امروز (چهارشنبه) عملیاتی جدید در مناطق جنوبی این شهر آغاز کردند.

اتاق خبر - تبلیغات جنگ فرماندهی عملیات مشترک الانبار در بیانیه ای اعلام کرد که این عملیات جدید از منطقه 'عامریه فلوجه' در جنوب شهر فلوجه به سمت رودخانه فرات و پل 'ژاپنی' آغاز شده است.

براساس این بیانیه، هدف این عملیات آزادسازی منطقه موسوم به 'جزیره خالدیه' در بخش جنوبی فلوجه است.
فرمانده عملیات امنیت الانبار در این باره به رسانه های عراقی گفت: دو یگان از نیروهای ارتش عراق از دو محور، عملیات جدید را به منظور آزادی سازی جزیره خالدیه آغاز کرده اند.
سرلشکر 'اسماعیل المحلاوی' افزود: یک یگان از سمت پل ژاپنی و یگان دوم از سمت عامریه فلوجه به سمت رودخانه فرات حرکت می کنند تا در نهایت جزیره خالدیه آزاد شود.
منطقه خالدیه با وجود این که به تصرف گروه تروریستی داعش در نیامده، اما این منطقه به طور مداوم زیر آتش بار و حملات تروریستی، داعش قرار دارد. از طرفی فرمانده عملیات غرب بغداد امروز اعلام کرد که نیروهای عراقی تا سه کیلومتری پل راهبردی 'سجر' در شمال شهر فلوجه رسیده اند.
سرلشکر 'سعد حربیه' گفته است که با تصرف این پل راهبردی، حلقه محاصره بر گروه تروریستی داعش تنگ تر شده و امداد رسانی به این گروه در داخل فلوجه به طور کامل قطع خواهد شد.
نیروهای عراق در طول دو روز گذشته پس از شروع عملیات آزادسازی فلوجه توانسته اند پیشروی های چشمگیری را به دست آورده و منطقه 'کرمه' یکی از سه ضلع ناامنی در غرب بغداد را آزاد کنند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید