Performancing Metrics

وزیر کشور فرانسه: 60 هزار پلیس امنیت رقابت های «یورو 2016» را تامین می کنند | اتاق خبر
کد خبر: 345712
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1395 - 20:04
«برنار کزنوو» وزیر کشور فرانسه اعلام کرد: 60 هزار نیروی پلیس برای تامین امنیت مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا «یورو 2016»، به کار گرفته می شوند.

اتاق خبر - به گزارش تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، کزنوو در مصاحبه با روزنامه ورزشی «لِکیپ» (l'Equipe)، اطمینان داد که مقامات کشورش همه تدابیر لازم را برای «جلوگیری» از وقوع حمله تروریستی در زمان برگزاری مسابقات یورو 2016 در فرانسه اتخاذ می کنند و در این راستا، 60 هزار نیروی پلیس به کار گرفته می شوند.
وی افزود: هدف ما برگزاری مسابقات به شکل یک جشن بزرگ است اما باید حقیقت را به فرانسویان گفت. کمترین میزان اقدامات احتیاطی به معنای وجود 100 درصدی خطر و تهدید است اما به کارگیری 100 درصدی اقدامات احتیاطی، میزان خطر و تهدید را به صفر نمی رساند.
کزنوو بر تعهد دولت برای تامین امنیت در خارج از وزرشگاه ها و همچنین در محل تماشای عمومی فوتبال در فضای خارج از ورزشگاه، تاکید کرد و افزود: نیروهای امنیتی خصوصی مسئولیت تامین امنیت شهروندان را در محل تماشای عمومی فوتبال تامین می کنند. امنیت داخل ورزشگاه ها و محل برگزاری بازی ها نیز بر عهده اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) خواهد بود.
در محل تماشای عمومی فوتبال، هواداران فوتبال می توانند در تجمعی گسترده و در خارج از ورزشگاه، مسابقات را از طریق صفحات بسیار بزرگ نمایش، دنبال کنند.
کزنوو افزود: محل نمایش عمومی فوتبال در 10 شهر میزبان مسابقات یورو 2016، مناطقی امنیتی محسوب می شوند. به همین دلیل تدابیر ویژه ای چون بازرسی بدنی، استفاده از حسگر حساس به فلزات در ورودی ها و ممنوعیت به همراه داشتن ساک در این محل ها پیش بینی شده است.
وی افزود: اگر این محل های ویژه در نظر گرفته نمی شد، هواداران فوتبال بدون برنامه ریزی قبلی گردهم می آمدند و این امر میزان خطر را افزایش می داد.
وزیر کشور فرانسه افزود: تا این لحظه تهدید امنیتی علیه هیچ یک از تیم ها و بازیکنان گزارش نشده است.
وی همچنین احتمال اعلام ممنوعیت برگزاری تظاهرات را در زمان برگزاری مسابقات یورو 2016، رد نکرد و افزود: به محض آن که بسیج نیروها در تامین و تضمین امنیت دچار مشکل شود، اعلام ممنوعیت برگزاری تظاهرات ممکن خواهد بود.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که فرانسه از دو ماه پیش شاهد ناآرامی های اجتماعی متعددی است که در اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار صورت می گیرد.
مرحله نهایی مسابقات یورو 2016 در روزهای 10 ژوئن تا 10 ژوئیه (21 خرداد تا 20 تیر) و با حضور 24 تیم برتر قاره سبز در فرانسه برگزار می شود.
شبکه خبری «اسکای نیوز» انگلیس نیز در این باره گزارش داد: پلیس این کشور از دو هزار هوادار فوتبال که آنان را هواداران مشکل ساز فوتبال خوانده، خواسته است به فرانسه سفر نکنند. پلیس در مکاتبه با این افراد از آنان خواسته تا گذرنامه های خود را تحویل دهند و آنان را تهدید کرده در صورت امتناع از این اقدام، تحت تعقیب قضائی قرار خواهند گرفت.
این اقدام در راستای همکاری مشترک پلیس فرانسه و انگلیس برای کاستن از خطر خشونت در جریان برگزاری مسابقات جام ملت های اروپا، صورت گرفته است.
اسکای نیوز تعداد هواداران انگلیسی فوتبال را که احتمالا برای تماشای مسابقات یورو 2016 به ویژه برای دیدارهای دو تیم انگلیس و ولز به فرانسه سفر می کنند، حدود نیم میلیون نفر برآورد کرده است.
پلیس فرانسه از هواداران فوتبالی که بلیت تهیه نکرده اند خواسته به محل برگزاری مسابقات سفر نکنند در حالی که گفته می شود نیمی از تماشاگران انگلیسی بلیت ندارند.
بر پایه این گزارش، در هنگام برگزاری مسابقات جام ملت های اروپا، دهها تن از نیروهای پلیس انگلیس به عنوان رابط به فرانسه می روند تا به نیروهای این کشور در کنترل خشونت هواداران انگلیسی فوتبال کمک کنند. این افسران پلیس همچنین به جمع آوری اطلاعات در مورد تماشاگران انگلیسی اقدام خواهند کرد.
حالت فوق العاده که یک روز پس از حمله های تروریستی پاریس در 13 نوامبر (22 آبان) در سراسر فرانسه اعلام شد، هنوز در این کشور ادامه دارد. یکی از دلایل اصلی تمدید این وضعیت، قرار گرفتن فرانسه در آستانه میزبانی مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا و نیز برگزاری مسابقه بین المللی دوچرخه سوالی «تور دو فرانس» است.
کزنوو دیروز (سه شنبه) نیز اعلام کرد: 23 هزار نیروی پلیس از جمله یگان های وی‍ژه، امنیت مسابقات دوچرخه سواری توردوفرانس را تامین خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس ، وزیر کشور فرانسه خاطرنشان کرد مسابقات توردو فرانس از سال 1903 میلادی مهم ترین رویداد پرطرفدار رایگانی است که هر سال به فرانسوی ها و گردشگران ارائه می شود و هرسال 10 تا 12 میلیون تماشاگر در کنار جاده ها و تا بالای ارتفاعات در زمان رقابت های کوهستان آن را تماشا می کنند.
کزنوو تاکید کرد این رویداد همچنین سومین رویداد ورزشی جهانی است که در 190 کشور پخش می شود و دو هزار خبرنگار آن را پوشش می دهند.
مسابقات دوچرخه سواری تور دوفرانس قرار است از دوم تا 24 ژوئیه (12 تیر تا 3 مرداد) برگزار شود.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید