Performancing Metrics

شروع مهاجرت به نسخه جدید آدرسهای اینترنتی | اتاق خبر
کد خبر: 345729
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1395 - 21:21
معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از شروع مهاجرت به نسخه جدید آدرسهای اینترنتی (IPv۶ ) خبر داد و گفت: توسعه شبکه باندپهن کشور براساس IP نسخه شش، اجرایی می شود.

اتاق خبر - علی اصغر انصاری در مورد گذار از نسخه ۴ آدرسهای عددی اینترنتی (IPv۴ ) به نسخه ۶ گفت: گذار از IPV۴  به IPV۶ تدریجی خواهد بود و اصراری نیست این مهاجرت سریع انجام شود.

وی با تاکید بر این که سرمایه گذاری روی IPV۶ باید به نحو شایسته ای صورت گیرد، ‌ادامه داد: این یک گذار تدریجی است و تا چند سال به طول می انجامد. بنابراین،‌ همچنان از نسخه چهار و تجهیزات آن استفاده می کنیم. هر چند از این به بعد توسعه شبکه ارتباطات کشور بر اساس IPV۶ خواهد بود.

انصاری افزود: از ابتدای سال جاری در کشور و با آمادگی شرکت ارتباطات زیرساخت، برای ارائه خطوط فعال IPV۶ به اپراتورها، در عمل، مهاجرت به نسخه شش IP شروع شده و تعدادی از اپراتورهای ثابت و همراه هم در حال حاضر از این خطوط استفاده می کنند و امیدواریم در آینده نزدیک کل اپراتورها آمادگی لازم را جهت انجام این مهاجرت داشته باشند.

معاون مدیریت و توسعه شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به بخشنامه های ابلاغی شورای عالی IT در سال گذشته افزود: بر اساس این بخشنامه،‌ تمام دستگاه ها و شرکت های ارتباطی در ورود تجهیزات باید دقت کنند که تجهیزات وارداتی هر دو نسخه IP را پشتیبانی کند. لذا با توجه به نظارت سازمان تنظیم مقررات در این خصوص، تجهیزات ارتباطی که وارد کشور می شوند باید مطابق با بخشنامه ابلاغی شورای عالی IT باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان فناوری اطلاعات در قالب کارگروه راهبری گذار به IPV۶ و کمیته اقدام سریع IPV۶ بحث کارشناسی گذار را با حضور کلیه اپراتورها از جمله زیرساخت دنبال می کند و جلسات هماهنگی آن به صورت مستمر برگزار می شود، گفت: اپراتورها باید تحت نظارت این کمیته راهبری گذار خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: البته این موضوع از مدتها قبل شروع شده و همبندی و ساز وکار گذار به IPV۶ برخی اپراتورها با نظارت این کمیته و سازمان فناوری اطلاعات نهایی شده است. همچنین  در صورتی که آمادگی سایر اپراتورها به حداکثر ممکن برسد، اجازه گذار به IPV۶ به آنها داده می شود.

انصاری، لازمه این مهم را آمادگی داخلی اپراتورها برشمرد و افزود: اپراتورها باید هم از لحاظ تجهیزات و هم از لحاظ فنی به گونه ای اقدام کنند تا بتوانند به لحاظ امنیتی و کیفی امکان ارائه خدمات در شبکه IPV۶ را داشته باشند. به طوری که برنامه توسعه پهن باند کشور به عنوان زیرساخت بخش IP شبکه ملی اطلاعات با حضور تمام اپراتورها، رگولاتوری و وزارت ارتباطات، با قابلیت پوشش برنامه ششم توسعه، عملیاتی شود.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید