Performancing Metrics

بهره وری پرورش ماهی در قفس ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است | اتاق خبر
کد خبر: 345831
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1395 - 04:05
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت:با تلاش های صورت گرفته، بهره وری پرورش ماهی در قفس ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

اتاق خبر: نغمه نظری در خصوص پروژه ساخت قفس پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی گفت: امسال بنا به فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل به دنبال راه های افزایش بهره وری هستیم که یکی از این راه ها پرورش ماهی در قفس است.

وی ادامه داد: پرورش ماهیان خوراکی در قفس متفاوت از پرورش ماهی در آب های آزاد است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان داشت: پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره رشد چشمگیری در تولید داشته اما این کافی نیست و باید به دنبال بهره وری بیشتر بود.

نظری افزود: مدیریت تولید و نظارت بیشتر در روند تولید یکی از راه های افزایش بهره وری است، همچنین پرورش ماهی در قفس سبب افزایش کنترل و آسان تر می شود.

وی ادامه داد: با پرورش ماهیان خوراکی در قفس می توانیم شاهد افزایش ۶۰ درصدی بهره وری باشیم.

نظری به معرفی انواع قفس ها پرداخت و گفت: قفس با چارچوب طناب شناور بیشتر در چین و تایلند مورد استفاده قرار می گیرد و در این روش از طناب هایی که وزن کمتر دارند و شناور هستند، استفاده می شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: قفس پایه کششی نیز با الهام از انرژی در امواج دریا طراحی شده است، همچنین قفس با چارچوب فلزی، مربع شکل است که پشت سد و مخازن از آن استفاده می شود.

نظری به مزیت پرورش ماهی در قفس نسبت به پرورش ماهی در مخزن های بتنی و خاکی اشاره کرد و گفت: در این روش امکان نگهداری متراکم ماهی نسبت به مخرن های بتنی بیشتر است ضمن اینکه در هر متر مکعب ۲۵ کیلو می توان پرورش داد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین به مبانی اقتصادی پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و افزود: در یک دوره  شش ماهه در چهار قفس ۷۵ تنی با تراکم ۱۷ کیلو در متر مربع ۹۰تن ماهی می توان تولید کرد.

نظری گفت: اکنون بودجه برای پرورش دهندگان فراهم شده به این صورت که ۱۶ درصد تسهیلات به آن ها اختصاص یابد، ۸۰ درصد را وزارت جهاد متقبل می شود و ۲۵ درصد را پرورش دهنده باید پرداخت کند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید