Performancing Metrics

کمیته ملی المپیک اجازه ورود به مسائل فنی فدراسیون‌ها را ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 345891
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1395 - 09:27
شهنازی تاکید کرد:
دبیرکل کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه اجازه ورود به مسائل فنی فدراسیون‌ها را به خود نمی‌دهیم، گفت: هر فدراسیون رئیسی دارد که قطعاً در جریان مشکلات فدراسیون خود قرار دارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در پایان مراسم نصب پرچم آستان قدس رضوی در محل کمیته ملی المپیک شاهرخ شهنازی دبیرکل این کمیته در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آنها در خصوص مسائل مربوط به المپیک ریو پاسخ داد.

وی در رابطه با فدراسیون دوومیدانی و چالش‌هایی که اخیراً مدیریت این فدراسیون را دچار مشکل کرده، اظهار داشت: این فدراسیون به صورت تخصصی پیگیر فعالیت‌های خود است و ما هم هر زمان لازم باشد، حمایت لازم را از این فدراسیون خواهیم داشت. ناگفته نماند کمیته ملی المپیک هم به نوبه خود با مشکل بودجه مواجه است و با این امکانات محدود باید ورزشکاران تمام رشته‌ها را پوشش دهد ضمن اینکه در کل باید بگویم طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، لیلا رجبی از شرایط خود ابراز رضایت دارد و ورزشکاری مثل مریم طوسی هم در حال کسب امتیاز است.

شهنازی در مورد بودجه کمیته ملی المپیک نیز گفت: در این رابطه همزمان با مسئولان وزارت ورزش، دو نشست با سازمان برنامه‌ریزی و بودجه داشتیم که نتایج خوبی هم داشت. فکر می‌کنم تا پیش از المپیک، رقمی را به ما اختصاص می‌دهند که می‌توانیم آن را صرف دیگر فعالیت‌هایمان کنیم. در مجموع شخصاً بابت بودجه و مسائل مالی احساس نگرانی ندارم؛ چرا که فکر می‌کنم در اصل قضیه مشکلی نیست فقط تاکیدم بر این است اگر قرار است بودجه‌ای داده شود، آن را زودتر به دستمان برسانند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک یادآور شد: هماهنگی خوبی میان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش وجود دارد بر این اساس که به محض دریافت بودجه آن را به فدراسیون‌ها تخصیص دهیم.

وی همچنین در مورد صحبت‌های اخیر رسول خادم مبنی بر اینکه مشکلات مالی فدراسیون کشتی بیشتر از آن است که با بودجه کمیته المپیک و وزارت ورزش حل شود، گفت: کشتی رشته‌ای است که به خاطر گستردگی برنامه‌هایش، نیازمند بودجه زیادی است. خوشبختانه رئیس این فدراسیون به بودجه تخصیصی توسط کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بسنده نکرده چون اساساً نمی‌تواند با این بودجه، برنامه‌های خود را اجرا کند. خادم از اسپانسرها کمک گرفته است و کارش هم به جا بوده چون برنامه‌های گسترده‌ای دارد که نیازمند بودجه زیادی است.

شهنازی تاکید کرد: بودجه تخصیصی از طرف کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به فدراسیون کشتی تنها می‌تواند برنامه‌های المپیکی این رشته را پوشش دهد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین در مورد وزنه‌برداری و اینکه کیانوش رستمی به صورت اختصاصی و به دور از دیگر ملی‌پوشان، تمرینات المپیکی خود را پیگیری می‌کند، گفت: فدراسیون وزنه‌برداری رئیسی دارد که تجربه زیادی از مدیریت در اختیار دارد. وی زمان المپیک سیدنی که من سرپرست کاروان بودم، رئیس فدراسیون بود بعد از آن دبیرکل آسیا شد و در کل از تجربه مدیریت زیادی برخوردار است و قطعاً موضوعی مثل تمرین ورزشکاران و اینکه کیانوش رستمی به صورت اختصاصی تمرین می‌کند، با هماهنگی است.

وی تصریح کرد: مسائل این‌چنینی جزو مسائل فنی فدراسیون‌هاست که کمیته ملی المپیک نباید به خود اجازه دهد به آن ورود کند. در کل اینکه هر زمان لازم باشد و مصلحت بر این باشد، در مورد مسائل فدراسیون‌ها ورود می‌کنیم به خصوص اینکه مسئولان آنها متقاضی این امر باشند اما در کل کمیته ملی المپیک در هر شرایطی اجازه ورود به مسائل فنی فدراسیون‌ها را به خود نمی‌دهد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید