Performancing Metrics

اطرافیان عارف و لاریجانی حاشیه سازان اصلی انتخاب ریاست مجلس | اتاق خبر
کد خبر: 345927
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1395 - 09:44
یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفت و گو با اتاق خبر مطرح کرد:
باید گفت کسانی که از دور و اطرافیان این دو بزرگوار هستند بیشتر از خود آنها حاشیه ساز موضوع انتخاب ریاست مجلس هستند.یعنی در نهایت باید دید این حاشیه سازی ها چگونه جواب خواهد داد.

اتاق خبر - بنظر می رسد با نزدیک شدن هر چه بیشتر به موعد آغاز به کار فعالیت مجلس دهم و رای گیری در خصوص انتخاب رئیس مجلس بازار گمانه زنی ها در خصوص تعیین تکلیف این کرسی حساس ادامه دار باشد. انتخابی که با توجه به امکان صف آرایی مجدد دو طیف مختلف سیاسی کشور در مقابل یکدیگر به موضوعی حساس بدل شده است. بر این اساس و برای ارزیابی هر چه بهتر گزینه های محتمل ریاست مجلس، عباسعلی منصوری آرانی نماینده مردم کاشان و عضو کمیسیون امنیت ملی در دوره ی نهم مجلس شورای اسلامی در خصوص مزیت های هریک از گزینه های محتمل ریاست مجلس دهم به خبرنگار اتاق خبر، گفت:
هر دو شخصیت دارای سوابق اجرایی، مدیریتی همراه با ظرفیت لازم برای اداره امور مجلس هستند. در این بین آقای لاریجانی سابقه ریاست مجلس ادوار هشتم و نهم را به عنوان یک تجربه در کارنامه کاری دارد.
وی ادامه داد: از طرفی دیگر آقای عارف نیز دارای سوابق مفصل و نیز سمت معاون اولی ریاست جمهوری هستند. اما در جواب اینکه چه کسی ریاست مجلس آینده را عهده دار خواهد بود باید گفت کسانی که از دور و اطرافیان این دو بزرگوار هستند بیشتر از خود آنها حاشیه ساز موضوع انتخاب ریاست مجلس هستند.یعنی در نهایت باید دید این حاشیه سازی ها چگونه جواب خواهد داد.
منصوری آرانی افزود: جریان اصلاحات، اعتدال، روحانیون مبارز، به دنبال ریاست آقای عارف و جریان اصولگرا به معنای عام اعم از سنتی ها، پایداری ها و گروه های مختلف برای ریاست آقای لاریجانی تلاش می کنند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص علت موافقت برخی از اصلاح طلبان با گزینه ریاست مجلس لاریجانی خاطر نشان کرد: عمدتا می توان گفت از میان افرادی که از سوی جناح اصلاح طلب نمایندگی مجلس نهم را عهده دار بودند و با آقای لاریجانی حشر و نشر داشته اند، روحیات ایشان را می پسندند و بدلیل مدیریت منطقی لاریجانی اینها نیز به سمت وی اقبال نشان می دهند.

وی در خصوص تفاوت نوع نگاه اقتصادی لاریجانی و عارف تصریح کرد: من شناخت اندکی نسبت به روحیات آقای عارف دارم ولی بایدگفت، آقای لاریجانی به نسبت مقتضیات زمانی که هم اکنون ما در آن قرار داریم معتقد است که دولت در حال حاضر آنقدر نحیف و دارای مشکل است که به سختی بتواند از لحاظ اقتصادی به مردم کمک کند و حتی می توان گفت که این مردم هستند که باید به کمک دولت بیایند.
منصوری آرانی تصریح کرد: من این تصور را از آقای لاریجانی سراغ دارم که ایشان در مباحث اقتصادی دنبال کننده تفکرات منطقی هستند و مباحث مرتبط را با مشی فکورانه به پیش می برند.
وی در پایان افزود: در این میان اگر به شهر قم که حوزه ی انتخابیه آقای لاریجانی محسوب می شود نگاه کنیم به بخش خصوصی و میدان دادن به آنها توجه ویژه ای شده است و اعتقاد وی بر روی مشارکت بخش خصوصی در پروژه های شهری قرار دارد.

94110ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید