Performancing Metrics

کاتا روح کاراته است | اتاق خبر
کد خبر: 346074
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1395 - 08:38
ملی پوش کاتا بانوان:
زکیه رحمانی بر این باور است که حمایت ها از کاتا نیز باید مانند کومیته باشد زیرا کاتا روح کاراته است.

اتاق خبر: زکیه رحمانی بر این باور است که حمایت ها از کاتا نیز باید مانند کومیته باشد زیرا کاتا روح کاراته است.

 ملی پوش کاتای بانوان با بیان اینکه کاتا روح کاراته است تصریح کرد: حمایت ها از کاتا خوب نیست و بین کومیته و کاتا تبعیض قائل می شوند. بعد از گذشت چند سال در بهمن ماه سال گذشته تیم کاتا به رقابت های کاراته وان فرانسه که یکی از مهم ترین رقابت های کاراته وان است، اعزام شد و انگیزه و تجربه بسیار خوبی برای کاتا‌روها بود. رقابت های کاراته وان فرانسه به مسابقات جهانی بسیار نزدیک و استارت خوبی برای رقابت های جهانی اتریش بود. بعد از این رقابت ها مسابقات کاراته وان امارات برگزار شد، فدراسیون تیمی را به این رقابت ها اعزام نکرد و کاراته کاها با هزینه شخصی خود در این رقابت ها حضور داشتند. اعزام کومیته‌کارها به رقابت های تدارکاتی با کاتاروها قابل مقایسه نیست. امیدورام به رقابت های تدارکاتی بیشتری اعزام شویم.

 

وی در ادامه افزود: اهمیتی که به بخش کومیته داده می شود، به کاتاروها داده نمی شود و این مساله از اعزام ها مشخص است. کاتا روح کاراته است و در تمام دنیا به آن اهمیت زیادی داده می شود اما برعکس، فدراسیون کاراته ایران بیشتر کومیته‌کارها را اعزام می‌کند.

 

رحمانی درباره حضور ملی پوشان درمرحله نخست رقابت های انتخابی تیم ملی کاتا که 6-7 خرداد ماه جاری برگزار می شود نیز بیان داشت: تا به حال ملی پوشان در مرحله نخست حضور نداشتند و این برای نخستین بار است در این مرحله شرکت می‌کنند. من نیز سرباز وطن و تابع صلاحدید کادر فنی و فدراسیون هستم ولی به خاطر اینکه چندین سال نفر اول رنکینگ لیگ برتر، سوپر لیگ و همچنین ملی پوش بودم، انتظارم این بود در این مرحله شرکت نکنم.

 

او در ادامه افزود: هدف اصلی رقابت های انتخابی، حضور در مسابقات جهانی اتریش است. پیش از این رقابت های جهانی چند مسابقه تدارکاتی نیز در پیش است ولی چون هنوز نفرات تیم ملی مشخص نیست، اعزام به رقابت های تدارکاتی نیز مشخص نیست. سال های گذشته تیم ملی به رقابت های دانشجویان اعزام شدند، امیدواریم امسال نیز اعزام شویم.

 

رحمانی در ادامه صحبت های خود از مصاحبه ای که چندی پیش در یکی از خبرگزار ی ها از او منتشر شده بود، ابراز نارضایتی کرد و افزود: صحبت هایی که از من درباره مهسا افسانه منتشر شده است، به هیچ وجه صحت ندارد. افسانه قهرمان ارزنده ای است و من برای او احترام و ارزش بسیار زیادی قائل هستم. از من سوال پرسیده شد آیا افسانه الگوی شما است؟ من در پاسخ بارها تاکید داشتم که افسانه از قهرمانان ارزنده کشور است و من نیز احترام زیادی برای او قائل هستم ولی ملی پوشان و افرادی که در سطح حرفه ای کار می کنند، نفرات برتر جهان را به عنوان الگوی خود قرار می دهند و الگوی من نیز کاتا روهای ژاپنی هستند. جدا از این، افسانه و من در دو سبک کاملا متفاوت فعالیت داریم و به همین دلیل نمی تواند الگوی من باش

منبع: ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید