Performancing Metrics

ابطال واگذاری فضای سبز در اکباتان به دارالقرآن | اتاق خبر
کد خبر: 346093
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1395 - 10:42
دیوان عدالت اداری کشور در رأی خود، واگذاری زمین فضای سبز برای ایجاد دارالقرآن در شهرک اکباتان را ابطال کرد.

اتاق خبر: دیوان عدالت اداری کشور در رأی خود، واگذاری زمین فضای سبز برای ایجاد دارالقرآن در شهرک اکباتان را Œابطال کرد.

 بیش از یکسال از اعتراض اهالی اکباتان به تصرف فضای سبز و مشاعات این شهرک به علت ساخت دارالقرآن می‌گذرد؛ اعتراضاتی که تقریبا هرهفته اهالی را به روبروی شهرداری و شورای شهر کشانده و حتی در برهه‌ای از زمان منجر به درگیری‌های فیزیکی نیز شده است، اهالی در پی دادخواهی به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و در اول تیرماه 1394 دستور توقف موقت ادامه ساخت و ساز و عملیات اجرایی در این زمین از سوی دیوان عدالت اداری صادر شد؛ اما حالا حسین ساعتچی یزدی وکیل اهالی اکباتان از ابطال واگذاری این زمین به دارالقرآن خبر می‌دهد.

 ساعتچی در مورد این موضوع گفت: صورت جلسه واگذاری این زمین ابطال شد و باید این زمین به حالت اولیه خود بازگردد. حتی قبل از صدور این حکم هم قائم مقام شهردار اذعان کرده بود که این واگذاری اشتباه بود و باید برای جبران حق از دست رفته مردم، اقدامی صورت گیرد. اکنون هم که از یک مرجع عالی و صاحب صلاحیت این حکم صادر شده، دیگر حجت بر شهرداری تمام شده و وقت آن رسیده که شهرداری اشتباه خود را جبران کند.

 

وی گفت: نکته مهم در رابطه با این زمین تصرف شده این است که زیر این زمین، تأسیسات و شاهرگ حیاتی شهرک اکباتان وجود دارد و فاضلاب اصلی و مجاری جمع آوری آب باران و لوله‌های گاز و سیم برق فشار قوی از زیر این سازه می‌گذرد و حتی اگر کاربری این زمین به جای فضای سبز، مسکونی بود و مالک خاص داشت و وی می‌خواست در آن ساخت و ساز کند هم با توجه به تاسیسات عبوری از زیر این زمین به هیچ وجه نباید به وی اجازه ساخت و ساز داده می‌شد.

 

وکیل اهالی اکباتان با اعلام این خبر که شکایت دیگری هم در رابطه با تصرف عدوانی و تخریب فضای سبز از شهرداری کرده‌اند و این شکایت در حال پیگیری است گفت: بحث ما مخالفت با ساخت دارالقرآن نیست بلکه باید این سازه در زمینی ساخته می‌شد که جزو مشاعات و فضای سبز نمی‌بود. شهرک اکباتان برای مردم است و مالکین آپارتمان‌ها هنگامی که این شهرک ساخته شده پول زمین این مشاعات را داده‌اند و امیدواریم با توجه به حکم دیوان عدالت اداری مسئله تصرف زمین مردم به صورت مسالمت‌آمیز حل شود.

منبع: ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید