Performancing Metrics

اختصاص۲ میلیارد ریال برای احیا غار تاریخی سنگ‌اشکن جهرم | اتاق خبر
کد خبر: 346128
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1395 - 10:04
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر جهرم با اشاره به اینکه غار "سنگ‌اشکن" این شهرستان بزرگترین غار دست‌ساز خاورمیانه است گفت: ۲ میلیارد ریال برای احیا غار "سنگ‌اشکن" اختصاص یافته است.

به گزارش اتاق خبر، محمودرضا نسابه شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته میراث فرهنگی با هدف توجه بیش‌ از پیش به بافت‌های تاریخی و آثار تاریخی زیر نظر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر جهرم تشکیل‌شده است. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر جهرم گفت: از جمله اعضای این کمیته کارشناسان ارشد حقوق، زمین‌شناسی، نقشه‌برداری، جغرافیا، معماری و جمعی از علاقه‌مندان و پیشکسوتان میراث فرهنگی شهر جهرم هستند.

وی خاطرنشان کرد: با تهیه گزارشی از این غار و ارسال آن به سازمان میراث فرهنگی کشور مبلغ 2 میلیارد ریال به غار سنگ‌اشکن جهرم اختصاص یافت که از مسئولان کشوری می‌خواهیم برای بازسازی و شروع عملیات در مکان مذکور نسبت به تخصیص بودجه در نظر گرفته اقدام کنند.

نسابه خواستار اختصاص ردیف بودجه برای این غار شد و گفت: مهم‌ترین کاری که باید در قبال غار سنگ‌اشکن انجام شود انجام اقدامات مطالعاتی و عملیاتی در زمینه مقاوم‌سازی سقف و ستون‌ها و فراهم‌سازی زمینه جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

غار سنگ‌شکن جهرم یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین غارهای مصنوعی جهان است که تا همین چند دهه پیش تمام مصارف سنگ شهر از همین محل تأمین می‌شده است. این غار دست‌ساز قدمتی بین 150 تا 200 سال دارد و در 185 کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع‌ شده است.

منبع: تسنیم

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید