Performancing Metrics

دانشگاهی با مشکلات محتوایی وزیرساختی | اتاق خبر
کد خبر: 346132
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1395 - 16:00
دانشگاه فرهنگیان پیشوا با مشکلات متعددی در حوزه‌های سخت‌افزاری و محتوایی مواجه است که ضرورت توجه جدی مسئولان را می‌طلبد.

به گزارش اتاق خبر، فرهنگیان نقش اساسی و محوری را در تربیت و پرورش نسل جوان و نوجوان کشور دارند، به‌طوری‌که همواره توجه به فرهنگیان مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

طی سال‌های اخیر و با تأسیس دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان علاقه‌مند به حضور در کسوت معلمی در این دانشگاه حاضرشده و دروس لازم را می‌آموزند تا با آمادگی بیشتری در کلاس‌های درس حاضر شوند.

دانشگاه فرهنگیان شهرستان پیشوا به‌عنوان پردیس دخترانه شهرستان‌های استان تهران پذیرای صدها دانشجو معلم است که امیدوار به تربیت درست و صحیح و کسب آمادگی لازم برای ورود به مدارس هستند.

در این میان دانشگاه فرهنگیان پیشوا با مشکلات متعددی در حوزه‌های سخت‌افزاری و محتوایی مواجه است که ضرورت توجه جدی مسئولان را می‌طلبد.

برخی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشتند که برخی از اساتید حاضر در این دانشگاه، کیفیت لازم را برای تدریس ندارند و باید جای خود را به اساتید مطرح و بادانش تری بدهند.

عدم کیفیت مطلوب غذاهای دانشگاه در کنار عدم برخورداری از برخی امکانات رفاهی و تفریحی از دیگر دغدغه‌های دانشجویان فرهنگی دانشگاه پیشوا است که از مسئولان می‌خواهند تا به این موضوع توجه کنند.

این دانشجویان یادآور شدند که هیچ عدالتی در کسر از حقوق دانشجویان فرهنگی برای استفاده از خوابگاه دانشجویی و غذاهای دانشگاه وجود ندارد و از دانشجویان استفاده کننده بدون توجه به میزان استفاده از خدمات، به یک اندازه کسر می‌شود.

دانشجویان پردیس فرهنگیان پیشوا با توجه به مشکلات و دغدغه‌های محتوایی و سخت‌افزاری در این دانشگاه، از مسئولان می‌خواهند که توجه جدی‌تر به این دانشگاه تربیت ساز داشته باشد.

دروس اعتقادی دانشگاه فرهنگیان به افراد متخصص سپرده شود

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران و استاد حوزه و دانشگاه در این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن انتقاد از عدم به‌کارگیری کارشناسان و اساتید روحانی برای دروس اعتقادی و مذهبی در دانشگاه فرهنگیان پیشوا اظهار داشت: دروس مختلف تدریس شده در دانشگاه باید به افراد توانمند همان حوزه داده شود.

وی افزود: دانشجویان فرهنگی در آینده بر سر کلاس‌های درس حاضرشده و زمینه‌ساز تربیت و پرورش آینده‌سازان ایران اسلامی می‌شوند و باید بتوانند به شبهات و دغدغه‌های دینی و مذهبی جوانان و نوجوانان پاسخ دهند.

محمودی با تأکید بر این نکته که باید دروس اعتقادی و مذهبی به کارشناسان حوزه سپرده شود، ادامه داد: دروس اعتقادی و مذهبی در دانشگاه فرهنگیان باید به اساتید حوزه و کارشناسان مذهبی که در این زمینه دارای اطلاعات لازم هستند و می‌توانند به پرسش‌ها و شبهات دانشجویان پاسخ دهند، سپرده شود و دادن این دروس به افراد مختلف پسندیده نیست.

وی اضافه کرد: توجه جدی به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان عناصر تأثیرگذار در پرورش نسل آینده کشور یکی از دغدغه‌هایی است که باید با جدیت از سوی مسئولان موردتوجه قرار گیرد.

طراح ارتقای تربیت‌معلم به دانشگاه فرهنگیان بودم

سید حسین نقوی حسینی رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در این مجلس با اشاره به روند تشکیل پردیس دانشگاه فرهنگیان در پیشوا اظهار داشت: یکی از طراحان تأسیس دانشگاه فرهنگیان در کشور، خود بنده بوده‌ام.

وی با اشاره به ارتقای مرکز تربیت‌معلم به دانشگاه فرهنگیان افزود: بر اساس طرح پیشنهادی، مقرر شد تا مرکز تربیت‌معلم به دانشگاه فرهنگیان ارتقا پیدا کند.

نقوی حسینی با تأکید بر راه اندازی پردیس دانشگاه فرهنگیان در تمامی استان های کشور بیان داشت: همچنین مقرر شد تا پردیس دانشگاه فرهنگیان در تمامی استان‌های کشور شامل یک پردیس پسرانه و یک پردیس دخترانه راه‌اندازی شود.

پردیس دخترانه دانشگاه فرهنگیان شهرستان‌های استان تهران در پیشوا تأسیس شد

رییس مجمع نمایندگان استان تهران  با اشاره به راه اندازی پردیس دخترانه و پسرانه در شهر تهران و شهرستان های استان تهران یادآور شد: در استان تهران نیز بر اساس تصمیم اتخاذشده، یک پردیس پسرانه و دخترانه در شهر تهران و یک پردیس دخترانه و پسرانه در شهرستان‌های استان تهران تأسیس شد.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند راه‌اندازی پردیس دخترانه دانشگاه فرهنگیان استان تهران در شهرستان پیشوا متذکر شد: ابتدا قرار بود تا پردیس دخترانه دانشگاه فرهنگیان در واوان راه‌اندازی و پردیس زینبیه در پیشوا جمع‌آوری شود.

وی بیان داشت: با توجه به مسئولیتی که در این زمینه داشتم از موضوع مطلع شدم و با رایزنی‌های انجام داده‌شده، تصمیم وزارتخانه آموزش‌وپرورش را عوض و از حق مردم منطقه دفاع کردم.

دانشگاه فرهنگیان ازلحاظ محتوایی و سخت‌افزاری مشکل دارد

نقوی حسینی تأکید کرد: در این زمینه ضمن دیدار با وزیر وقت آموزش‌وپرورش، از ظرفیت‌ها منطقه در حوزه‌های گوناگون گفتم و درنهایت وزارت آموزش‌وپرورش، نظر خود را تغییر داد و پردیس دخترانه دانشگاه فرهنگیان از واوان به پیشوا منتقل شد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به وجود مشکلات محتوایی و زیر ساختی در دانشگاه فرهنگیان بیان داشت: هم‌اکنون نیز بیش از چهار سال از فعالیت پردیس دانشگاه فرهنگیان می‌گذرد اما این دانشگاه در حوزه محتوایی و سخت‌افزاری با مشکل مواجه است.

مشکل پردیس دخترانه فرهنگیان پیشوا را باید در رأس دانشگاه فرهنگیان جستجو کرد

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توجه مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان افزود: مقام معظم رهبری نیز در زمینه دانشگاه فرهنگیان مطالبی را ارائه کردند که این امر نشان‌دهنده توجه جدی ایشان است اما متأسفانه مسئولان این دانشگاه، دانشگاه فرهنگیان را مانند سایر دانشگاه‌ها می‌دانند.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران مشکل دانشگاه فرهنگیان پیشوا را مشکلی کلان دانست و بیان داشت: مشکل دانشگاه فرهنگیان پیشوا را باید در رأس این دانشگاه و به‌صورت کلان جستجو کرد.

نقوی حسینی با اشاره به معضلات موجود در حوزه محتوایی و سخت‌افزاری در دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان در حوزه محتوایی و سخت‌افزاری به شدت دچار مشکل است و باید در این زمینه فکری اساسی شود.

به هر ترتیب امروز دانشگاه فرهنگیان پیشوا به عنوان پردیس دخترانه این دانشگاه در استان تهران با مشکلات سخت افزاری و آموزشی متعددی روبرو است که باعث گلایه مندی دانشجویان این دانشگاه شده است و باید مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان برای آن فکری کنند، چرا که دانشجویان معلم دانشگاه فرهنگیان، زمینه ساز تربیت و تعلیم آینده سازان ایران اسلامی هستند.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید