Performancing Metrics

انهدام ۱۸ خودرو بمبگذاری داعش | اتاق خبر
کد خبر: 346153
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1395 - 19:11
عملیات آزاد سازی فلوجه همچنان ادامه دارد و نیروهای عراقی به پیشروی های خود در جبهه های مختلف در اطراف این شهر ادامه می دهند.

به گزارش اتاق خبر،سرتیپ یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: عملیات در داخل شهر فلوجه به تکمیل شدن فاز دوم عملیات بستگی دارد و حرف و حدیثهایی که از عملیات پس از ماه مبارک رمضان زده می شود فقط گمانه زنی است و ارتباطی به نیروهای مشترک ندارد.

وی افزود: عملیات آزاد سازی فلوجه مطابق طرح ها و استراتژی های فرماندهی مشترک پیش می رود.نیروها در حال حاضر مشغول انجام فاز دوم عملیات هستنند اما درباره فاز سوم و نهایی باید بگوییم که طرح و استراتژی خاصی برای عملیات در داخل شهر است.این تصمیم به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح بستگی دارد.

الزبیدی تاکید کرد: مرحله سوم از عملیات شامل ورود به شهر و نابودی داعش در داخل شهر خواهد بود.

نقش مهم نیروهای مبارزه باتروریسم عراق در نبرد نهایی

یک منبع وابسته به نهاد مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق آماده عملیات در مناطق فلوجه و پیشروی به سوی مرکز برای آزاد سازی آن از لوث تروریست ها هستند.

این منبع بیان کرد: نیروها در مناطق استراتژیک مستقر هستند و پس از اتمام محاصره شهر و تحقق اهداف از پیش تعیین شده به شهر حمله خواهند کرد.پس از تکمیل فاز دوم عملیات، شاهد عملیات گسترده برای حمله و حرکت به سوی مرکز شهر خواهیم بود که نیروهای مبارزه باتروریسم عراق نقش به سزایی خواهند داشت.

 

پیشروی های موثر به سوی رود فرات در حومه فلوجه

اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: نیروهای مردمی و عشایری به شکل گسترده ای از تقاطع السلام به سوی رود فرات در حومه جنوبی شهر فلوجه پیشروی کرده اند.

وی افزود: نیروها همچنین در جزیره الخالدیه پیشرویهایی داشته اند.دشمن در محورهای فلوجه و الخالدیه متحمل تلفات و خسارات سنگین شده است.در این عملیات بیش از صد تروریسم کشته و ۱۸ خودرو بمبگذاری شده ای که عوامل انتحاری آن را هدایت می کردند منفجر شده است.

المحلاوی از کشته شدن شماری زیادی از داعشی ها و منهدم شدن ۵ خودرو بمبگذاری شده آنها در نزدیکی پل السجر در شمال فلوجه نیز خبر داد.

پاکسازی ۳ منطقه دیگر و نبرد سنگین در نزدیکی سد فلوجه

یک منبع نظامی گزارش داد: نیروهای عراقی موفق به پاکسازی مناطق البو بردی و البوعاید در ناحیه العامریه در جنوب فلوجه شده اند و در حال نبرد سنگین در نزدیکی منطقه الشرده در نزدیکی سد فلوجه هستند.

این منبع بیان کرد: در این عملیات ۳۰ داعشی به هلاکت رسیده است که در میان آنها اتباع خارجی و عربی دیده می شود.همچنین منطقه البو عیفان که یکی از مهمترین و شاخص ترین مناطق در غرب فلوجه محسوب می شود از لوث داعش پاکسازی شده است و هفده داعشی کشته و سه مرکز استقرار تک تیراندازان داعش منفجر شده است.

درهم شکستن استحکامات داعش در شرق فلوجه

عبدالامیر الشمری فرمانده عملیات بغداد گفت: نیروهای عملیات بغداد و پلیس عراق و نیروهای مردمی به طور کامل الکرمه را از لوث داعش آزاد کرده اند و نوبت به شهر فلوجه رسیده است.

وی از در هم شکستن استحکامات داعش در مناطق شرقی فلوجه خبر داد.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید