Performancing Metrics

اجازه نمی دهیم آشوب های خیابانی اقتصاد را زمین گیر کند | اتاق خبر
کد خبر: 346204
تاریخ انتشار: 8 خرداد 1395 - 03:48
اولاند در واکنش به اعتراضات فرانسه؛
رئیس جمهور فرانسه در واکنش به موج جدید اعتراضات ضد دولتی در این کشور عنوان داشت که اصلاحات اقتصادی مد نظر وی همچنان ادامه خواهند داشت.

اتاق خبر - به نقل زا رویترز، «فرانسوا اولاند» امروز جمعه در اظهاراتی کوتاه عنوان داشت که آشوب ها و اعتراضات خیابانی نمی توانند برنامه های اقتصادی دولت را متوقف کنند.

در همین رابطه پلیس فرانسه امروز اقدام به جمع آوری مواردی کرد که معترضین در خیابان های مختلف آنها را قرار داده بودند.

این وضعیت در حالی است که با گسترش اعتراضات در واکنش به اصلاح قوانین کار در فرانسه‌،‌ کارگران نیروگاه‌های اتمی فرانسه قرار است از صبح روز پنجشنبه اعتصاب کنند.

اتحادیه بزرگ کارگری سی‌جی‌تی فرانسه اعلام کرده که خدمه ۱۶ عدد از ۱۹ نیروگاه اتمی به یک اعتصاب یک روزه رای داده اند.

دولت فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرده بود که با مسدود شدن پالایشگاه های نفت توسط اعتصاب کنندگان، به بهره برداری از ذخایر استراتژیک متوسط شده است.

اتحادیه های کارگری از دولت می خواهند اصلاحات جنجال آفرین قانون کار که پیشتر در ماه جاری تصویب شد را پس بگیرد. شرکت ملی برق فرانسه از اظهار نظر درباره چگونگی تاثیر اعتصاب پنجشنبه بر میزان تولید برق نیروگاه های اتمی خودداری کرد.

حدود ۷۵ درصد برق فرانسه از نیروگاه های اتمی تامین می شود. پیش از این اعتصاب ها و اعتراض ها از قبل باعث اختلال در کار شش عدد از هشت پالایشگاه فرانسه شده بود.

روز سه شنبه پلیس سعی کرد انسداد پالایشگاه فو-سو-مق در مارسی را بشکند که باعث درگیری شد.

کابینه فرانسه روز ۱۱ مه با استفاده از اختیارات ویژه تغییراتی را بدون تایید پارلمان اعمال کرد. این تغییرات استخدام و اخراج کارمندان را برای صاحبان کسب‌وکارها آسان‌تر می کند اما مخالفان نگرانند به شرکت‌ها اجازه دهد حقوق کارمندان در زمینه دستمزد، ساعات کار اضافه و ساعات استراحت را زیر پا بگذارند.

مهر

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید