Performancing Metrics

تلاش تظاهرکنندگان برای ورود به منطقه سبز | اتاق خبر
کد خبر: 346248
تاریخ انتشار: 8 خرداد 1395 - 09:55
تظاهرات در بغداد،
بغداد پایتخت عراق روز جمعه این هفته هم صحنه تظاهرات معترضاتی بود که تلاش می کردند خود را به منطقه سبز در این شهر برسانند.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، نیروهای امنیتی برای جلوگیری از نزدیک شدن معترضان به منطقه سبز بغداد در خیابان ها مستقر شدند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق از معترضان که اکثر آن ها هواداران مقتدا صدر بودند، خواست از تجمع در خیابان ها خودداری کنند.
نیروهای امنیتی عراق برای برقراری آرامش و متفرق کردن معترضان به طرف آنها گاز اشک آور شلیک کردند.
معترضان که خواستار تشکیل دولت جدید در عراق هستند،جمعه گذشته به دفتر نخست وزیر عراق در منطقه سبز بغداد هجوم بردند، اما نیروهای امنیتی هجوم آنها به این محدوده را دفع کردند.
العبادی چندی پیش اصلاحاتی را در پیش گرفت، اما با مخالفت احزاب قدرتمند عراقی مواجه شد.
مقتدا صدر که در نجف اقامت دارد، خواستار روی کار آمدن یک دولت تکنوکرات (فن سالار) در عراق بوده و از هواداران خود خواسته است برای تحقق این تغییر تظاهرات کنند.
نخست وزیر عراق ضمن هشدار در مورد آنچه که آن را «تشدید خطرناک اوضاع توسط گروه های خاص در شهر بغداد» نامید، تاکید کرد که دستورهای لازم به وزارت کشور در مورد حمایت از شهروندان و اموال عمومی و خصوصی را صادر کرده است.
«حیدر العبادی» روز پنجشنبه از معترضان خواسته بود که تظاهرات خود را که قرار است جمعه (امروز) برگزار شود به بعد از آزادسازی فلوجه از اشغال تروریست های داعش موکول کنند.
نیروهای امنیتی عراق در حال پیشروی به سمت شهر فلوجه هستند و بعد از درگیری های شدید با عناصر تروریستی داعش این شهر را محاصره کرده اند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید