Performancing Metrics

استخرهای آبیاری مزارع در البرز دو منظوره می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 346439
تاریخ انتشار: 8 خرداد 1395 - 21:15
مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز از دو منظوره شدن مزارع پرورش ماهی استان خبر داد.

اتاق خبر: سیدمجید موسوی در جلسه شورای هماهنگی و حمایت از تَشکل های بخش کشاورزی که پیش از ظهر شنبه در جهادکشاورزی استان برگزار شد، خواستار ارائه قیمت های حمل و نقل هوایی به مقاصد مختلف برای استفاده کشاورزان استان شد و گفت: قیمت نهایی محصولات کشاورزی در اختیار فرودگاه پیام قرار گیرد.

موسوی با تاکید بر اینکه باید توانمندی های بخش کشاورزی استان در رابطه با بحث صادرات محصولات به خارج از کشور احصا شود، با اشاره به اینکه تور بازدید از گمرک و فرودگاه پیام با حضور تَشکل های مختلف کشاورزی انجام می شود، گفت: تشکل ها باید خواسته های خود را از سازمان جهادکشاورزی مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه باید هر چه سریع تر جلسات شورای تَشکل ها در استان البرز برگزار شود، گفت: خرید گندم، کلزا و جو در استان البرز طبق برنامه انجام می شود.

خرید تضمینی کلزا و گندم در البرز انجام می شود

موسوی با تاکید بر اینکه باید کنترل قیمت برداشت توسط تشکل های مربوطه انجام شود، گفت: تفاوت قیمت گندم وارداتی و داخلی خیلی زیاد است باید این مهم مد نظر قرار گیرد تا تخلفات به حداقل برسد.

مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز بیان کرد: طبق ضوابط اعلامی از سوی وزارتخانه خرید تضمینی کلزا و گندم انجام می شود و کشاورزان نباید نگرانی از این حیث داشته باشند.

موسوی با اشاره به اینکه خرید جو در استان با توجه به قیمت در نظر گرفته از سوی دولت انجام می شود، افزود: به طور قطع تولید بدون صادرات با مشکل رو به رو می شود از این رو تَشکل ها باید در بحث صادرات وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقامتی مدنظر مقام معظم رهبری در دستور کار جهادکشاورزی قرار دارد، بیان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برطرف می شود از این رو افراد نسبت به اعلام دقیق مشکلات خود اهتمام داشته باشند.

ضرورت فعال کردن واحدهای راکد و نیمه فعال بخش کشاورزی البرز

مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز با اشاره به اتاق فکر بخش کشاورزی در البرز، تصریح کرد: مشکل اخذ یک درصد مالیات فروش از دامداران در حال پیگیری است و این مهم در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح می شود.

موسوی با تاکید بر اینکه فعال کردن واحدهای راکد و نیمه فعال بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد، گفت: در نظر داریم استخرهای آب مزارع استان البرز دو منظوره شود.

وی با بیان اینکه انتقال آب به دشت قزوین جای انتقاد دارد، اظهار کرد: تبلیغات استفاده از ماهی و مرغ با وزن استاندارد صورت گیرد.

مدیرکل جهادکشاورزی تصریح کرد: بحث طولانی شدن روند صدور مجوزها مورد پیگیری قرار می گیرد تا به این موضوعات رسیدگی کامل صورت گیرد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید