Performancing Metrics

افغانستان از روسیه بالگردهای جنگی می خواهد | اتاق خبر
کد خبر: 346464
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 00:05
مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان که به روسیه سفر کرده است از مسکو خواست که بالگردهای جنگی در اختیار کابل قرار دهد و گفته است که افغانستان برای مبارزه با تروریسم نیازمند کمک های روسیه و کشورهای منطقه است.

اتاق خبر - دفتر مطبوعاتی «حنیف اتمر» گزارش داد که مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان روز جمعه به روسیه سفر کرده و در دیدار با مقام های این کشور خواستار همکاری برای مبارزه با تروریسم در مرزهای شمالی افغانستان شده و گفته است که تفاهم نامه همکاری های نظامی میان مسکو – کابل بزودی امضاء خواهد شد.
براساس این گزارش، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان از روسیه خواست تا بالگردهای جنگی «ام 24» روسی را برای ارتش این کشور تامین کند.
پیشتر روسیه برای فروش بالگردهای نظامی ام 24 به افغانستان اعلام آمادگی کرده بود، اما آمریکا که بخش عمده ای از بودجه نظامی افغانستان را تامین می کند، با خرید تجهیزات نظامی روسی مخالفت کرده بود.
مشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با مقام های روسیه، همچنین بر همکاری های دو کشور در امر مبارزه علیه مواد مخدر گفت وگو کرده و مسکو را در جریان دستاوردهای دولت وحدت ملی قرار داده است.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید