Performancing Metrics

رئیس جمهوری کره جنوبی لایحه استماع پارلمانی را وتو کرد | اتاق خبر
کد خبر: 346516
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 03:11
«پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی در اقدامی نادر لایحه استماع پارلمانی را که مداخله بی حد و حصر در امور دولت خوانده است، وتو کرد.

اتاق خبر - این لایحه هفته گذشته در پارلمان به تصویب رسید با این هدف که پارلمان بتواند دیدگاه های بیشتری را در باره مسائل مربوط به دولت و امور اجرایی و اداری استماع کند.

درنشستی که درهمین ارتباط پس از لایحه از سوی دولتمردان کره جنوبی برگزار شد، این لایحه از سوی رئیس جمهور «پارک» وتو شد.
همزمان دولت سئول اعلام کرده است که چنین لایحه ای آشکارا در مسائل مربوط به دولت مداخله کرده و دست دولت را در امور اجرایی می بندد و برای پیشبرد برنامه ها مانع ایجاد می کند.
دولت می گوید که لایحه پس ازمباحثات بسیار طولانی و اختلافات زیاد میان احزاب تصویب شده است اما در واقع ابزاری سیاسی علیه دولت و امور اجرایی کشور است.
خبرگزاری یونهاپ امروز شنبه گزارش کرد که لایحه مصوب پارلمان برای بررسی و تصویب نهایی رئیس جمهوری به دولت تسلیم شده بود که اکنون وتو شده است.
«هوانک کیو آهین» نخست وزیر کره جنوبی در مصاحبه ای گفت: از لحاظ قانون اساسی این لایحه ایراداتی دارد و پارلمان باید آن را پس بگیرد.
وی تصریح کرد که استماع بیشتر به پارلمان امکان تسلط بیشتر بر امور دولتی می دهد و این آشکارا با قانون اساسی و اصل تفکیک قوا در تضاد است.
نخست وزیر کره جنوبی همچنین گفت که چنین اقدامی باعث می شود تا تمامی نهادهای دولتی زیر تسلط پارلمان قرار گیرند و از آنها مواخذه شود و این نهایتا به ضرر مردم کره جنوبی تمام خواهد شد.
نهاد ریاست جمهوری این کشور نیز در بیانیه ای ابراز امیدواری کرده است که این لایحه بیشتر از این باعث تضاد سیاسی در کشور و میان دولت و پارلمان نشود.
«وانگ سونگ ها» از رهبران حزب مخالف «مینجو» که بیشترین کرسی های مجلس را در اختیار دارد با این اقدام کابینه مخالفت کرده و افزوده است که وتوی این لایحه توسط رئیس جمهوری مردم را خشمگین خواهد کرد.
حزب حاکم «سائه نوری» در انتخابات بیستمین دوره پارلمانی در ماه گذشته میلادی از حزب مینجو شکست خورد و شمار کرسی های کمتری را در مجلس از آن خود کرد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید