Performancing Metrics

شاهد اقتدار ایران از غرب رسید | اتاق خبر
کد خبر: 346651
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 12:45
جوان:
روزنامه جوان در شماره یکشنبه 9 خرداد در تشریح تیتر یک، می نویسد: وندی شرمن، عضو سابق تیم مذاکره کننده امریکا روی این روایت صحه گذاشت که مذاکرات محرمانه ایران با امریکا از قبل از روی کار آمدن حسن روحانی شروع شده بود، ولی تأکید کرد که روی کار آمدن دولت روحا

اتاق خبر - این روزنامه با بررسی عنوان مجلس را سنگری استوار در برابر استکبار بسازید، نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مراسم افتتاحیه مجلس دهم از تحقق اقتصاد مقاوم با همه الزامات قطعی آن و نیز تلاش مجدانه برای گسترش فرهنگ اسلامی به عنوان دو اولویت فوری این مجلس یاد کردند.

در بخشی از پیام ایشان آمده است: شرایط توفانی منطقه و جهان و ماجراجویی‌های بین‌المللی سلطه‌گران و اتباعشان، ایران اسلامی را با اوضاع پیچیده‌تری از گذشته روبه‌رو ساخته است. اقتدار کشور برای مواجهه با این شرایط، به هوشمندی و عزم راسخ و در دست داشتن ابتکار عمل از سوی همه مسئولان نیاز دارد. وظیفه‌ انقلابی و قانونی شما نمایندگان محترم آن است که مجلس را سنگری استوار در برابر ترفند و فسون و افزون‌خواهی گستاخانه‌ استکبار و نقطه‌ اتکای درخشان مردم مؤمن و انقلابی بسازید.
روزنامه جوان با انتشار عنوان نمایشگاهی که عالی عالی بود، آورد: دومین نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست در حالی فردا(دوشنبه) به کار خود پایان می‌دهد که مانند دوره اول برگزاری این نمایشگاه، توجه رسانه‌های بین‌المللی به سمت آن معطوف شد و چندین سیاستمدار خارجی درباره آن سخن گفتند. روز گذشته خبری درباره تحسین مقام معظم رهبری از برگزاری نمایشگاه هولوکاست و تعبیر «عالی عالی» برای این نمایشگاه توسط ایشان منتشر شده است؛ موضوعی که مسئولان برگزاری این نمایشگاه نه آن را رد می‌کنند و نه تأیید. نمایشگاه کارتون و کاریکاتور هولوکاست، فردا 10 خردادماه با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد. در این دوره از نمایشگاه که در حوزه هنری برپا شد. برگزارکنندگان این نمایشگاه چند دلیل محکم برای کارشان دارند، ابتدا اینکه هولوکاست بهانه‌ای برای ایجاد رژیم صهیونیستی شده و غرب به شدت از افشاگری درباره این موضوع می‌هراسد و حتی تفکر در مورد هولوکاست را سرکوب می‌کند. دوم اینکه برگزار‌کنندگان این مسابقه و نمایشگاه باور دارند که حتی اگر هولوکاست در زمان جنگ جهانی دوم رخ داده است، چرا مردم فلسطین تاوان آن را بدهند؟ و آلمان که هولوکاست توسط دولت آن کشور به وجود آمده نباید مقصر شناخته شود و میزبان یهودیان نشود؟ در آخر نیز نکته‌ای انسانی از سوی مسئولان برگزاری نمایشگاه هولوکاست مطرح شده است و آن خطر تکرار نسل‌کشی است و اتفاقاتی را که اکنون در کشورهای یمن، سوریه، عراق و بحرین رخ می‌دهد می‌توان مصداقی از نسل‌کشی دانست که با چراغ سبز دولت امریکا انجام می‌شود. این کشور تنها دولتی است که در طول تاریخ از بمب اتمی برای کشتار مردم بی دفاع استفاده کرده و هولوکاست اتمی را شکل داده است. دست اندرکاران نمایشگاه هولوکاست تأکید دارند که هیچ تضمینی وجود ندارد که امریکا بار دیگر دست به هولوکاست اتمی نزند و هولوکاست‌های دیگری در منطقه به وجود آید.
انتقام از استرالیا، زهرچشم از رقبا، عنوان دیگر این روزنامه است؛ در تشریح این مطلب می خوانیم: ملی‌پوشان ایران در ساعات ابتدایی صبح شنبه به وقت تهران دیدار افتتاحیه رقابت‌های انتخابی المپیک را در سالن مترو پولیتن توکیو مقابل استرالیا قرار گرفتند و با ارائه یک بازی هماهنگ در سه ست متوالی حریف خود را درهم کوبیدند تا هم انتقام گرفته باشند و هم برای بقیه رقبا خط و نشان بکشند. براساس آمارهای منتشر شده از سوی مسئولان برگزاری مسابقات، تیم ایران در اسپک 34 بر 31 برتر از حریف خود ظاهر شد. شاگردان لوزانو در دفاع روی تور نیز 11 امتیاز مستقیم داشتند و این در حالی بود که استرالیا 4 امتیاز مستقیم کسب کرد. ایران با برتری 48 بر 41 در استفاده از خطای حریف، در این بخش نیز برتری داشت و تنها در سرویس بود که استرالیا 6 و ایران 3 امتیاز گرفتند. ضمن اینکه امیر غفور با 19 امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را به خود اختصاص داد و عادل غلامی با کسب 10 امتیاز در رده دوم قرار گرفت.
روزنامه جوان با اشاره به عنوان توافق بانکدارها برای کاهش دستوری نرخ سود! می نویسد: به زودی بانک‌ها تصمیمات تازه‌ای را درباره کاهش دوباره نرخ سود بانکی خواهند گرفت و این‌بار هم خود بانکداران در این‌باره پیشقدم شده‌اند، اما برخی کارشناسان معتقدند زمینه کاهش نرخ سود فراهم نیست. دکتر ادیب بر این باور است که کاهش نرخ سود بانک‌ها تا 14 درصد به افزایش نرخ ارز می‌انجامد البته برخی کارشناسان دیگر نیز بر این باورند بانک‌ها بدهی‌های زیادی دارند و کاهش نرخ سود بانکی را رعایت نخواهند کرد با این حال کاهش تورم به زیر 10 درصد بانک‌ها را مجبور به کاهش نرخ سود کرده است. بانک‌ها قرار است تا دو هفته آینده درباره کاهش نرخ سود بانکی تصمیم‌گیری کنند. این بار باز هم کاهش نرخ سود بانکی در دستور کار قرار گرفته است، برخی از بانکی‌ها می‌گویند که امکان کاهش نرخ سود بانکی تا 16 درصد هم با توجه به کاهش نرخ تورم وجود دارد.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «پشت در اسرار حراج میلیاردی تهران !»، «دم خروس اصلاح‌طلبان ضد دین بیرون زد» و «ولخرجی حامیان داعش قطری برای سینمای ایران» را به چاپ رساند و در ستون یادداشت های امروز عنوان های «وظایف و اولویت‌های بهارستان دهم»، ‌«گارد نظامی جدید آلمان در نظام جهانی»، «پاس گل افراد بی‌احتیاط به مجرمان فرصت‌طلب» و «بایدها و نبایدهای نمایندگان اقتصادی در مجلس» به ترتیب نوشته محمدجواد اخوان،‌ سید رضا میر طاهر، سردار حمید هداوند و مهران ابراهیمیان را انتشار داد.
ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید