Performancing Metrics

اقتصاد ايران پذيراي اخذ ماليات از سود سپرده نيست | اتاق خبر
کد خبر: 346682
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 14:35
مديرعامل بانك قوامين با بيان اينكه پرداخت سود سپرده بانكي با نرخ 24درصد، در واقع عدم رعايت بخشنامه بانك مركزي است، خاطرنشان كرد: بانك مركزي به خوبي بر اين موضوع اشراف و نظارت دارد.

اتاق خبر: مديرعامل بانك قوامين با بيان اينكه پرداخت سود سپرده بانكي با نرخ 24درصد، در واقع عدم رعايت بخشنامه بانك مركزي است، خاطرنشان كرد: بانك مركزي به خوبي بر اين موضوع اشراف و نظارت دارد.

غلامحسين تقي‌نتاج مديرعامل بانك قوامين در پاسخ به اين پرسش كه آيا اخذ ماليات از سود سپرده‌هاي بانكي اجرايي خواهد شد يا خير، اظهار داشت: اين موضوع در حد اخباري است كه هر چند وقت يك‌بار منتشر و مجددا تكذيب مي‌شود.

مديرعامل بانك قوامين با بيان اينكه اخذ ماليات از سود سپرده‌هاي بانكي قطعا به افزايش جريان نقدينگي در فرآيند اقتصادي كمك خواهد كرد، گفت: اما نكته‌يي كه وجود دارد، اين است كه بخش قابل توجهي از سپرده‌هاي بانكي مربوط به اقشاري از جامعه است كه از محل سود سپرده‌ها امرار معاش مي‌كنند و اگر چنين فشاري به آنها تحميل شود، اداره زندگي برايشان سخت خواهد شد. تقي‌نتاج با بيان اينكه بايد براي اين طرح كف و سقفي تعيين شود، گفت: از لحاظ رواني اقتصاد كشور ما پذيراي چنين موضوعي نيست. وي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه چرا بانك‌ها نرخ سود سپرده‌ها و نرخ سود تسهيلات را با توجه به نرخي كه مصوب شده اجرا نمي‌كنند و فرمول‌ها در بانك‌ها متفاوت است، گفت: زماني كه نرخ جديدي در بانك‌ها به تصويب مي‌رسد مسلما با جمع‌بندي بانك‌ها اتفاق افتاده است و در شوراي پول و اعتبار نيز مصوب شده و نهايتا اجرا مي‌شود. وي ادامه داد: زماني كه نرخ جديدي مصوب مي‌شود اين طور نيست كه تمام سپرده‌ها و منابع بانك‌ها با اين نرخ تعيين شوند و سودي كه به سپرده‌گذاران قبلي پرداخت مي‌شود طبيعتا قراردادهاي بلندمدتي است كه از قبل بسته شده و تا زمان سررسيد، آن نرخ بايد رعايت شود.

تقي‌نتاج در پاسخ به اين پرسش كه آيا بانك‌ها اراده‌يي لازم براي اجراي كاهش نرخ سود دارا هستند، گفت: نرخ جديد به تازگي تصويب و ابلاغ شده و اجراي فوري آن امكان‌پذير نيست و بايد با همان نرخ سود قبلي محاسبات صورت پذيرد.

منبع: تعادل

نظرات
ADS
ADS
پربازدید