Performancing Metrics

برگزاری دو انتخابات موفق حاکی از صلابت و رشد نظام اسلامی است | اتاق خبر
کد خبر: 346686
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 14:50
ابتکار از قول هاشمی رفسنجانی:
روزنامه ابتکار در شماره یکشنبه 9 خرداد به بازتاب سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه روز گذشته این مجمع پرداخت و به نقل از وی نوشت: در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که انتخاباتی در این حجم وسیع در آن وجود ندارد

اتاق خبر - به خاطر ویژگی‌های منطقه، برگزاری دو انتخابات موفق در جمهوری اسلامی ایران می‌تواند حاکی از صلابت و نشان دادن رشد و بالندگی نظام اسلامی باشد.

این روزنامه با اشاره به عنوان نظام در خانه ملت، در تشریح تیتر یک، آورد: منتخبان مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دیروز در بهارستان سوگند خوردند تا عملا برای چهارسال آینده نمایندگی مردم در خانه ملت را بر عهده گیرند. نخستین جلسه مجلس دهم، با پیام رهبر انقلاب، ریاست عبدالرضا هاشم‌زایی-رئیس سنی جلسه- و با حضور جمع کثیری از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد. دیروز در ابتدای جلسه و به دعوت معاون تقنینی مجلس، هیات رئیسه سنی مجلس دهم متشکل از هاشم‌زایی از حوزه انتخابیه تهران و متولد 1323 به عنوان رئیس، ذوالقدر منتخب میناب و متولد 1325 نایب رئیس، سید فاطمه حسینی منتخب تهران و متولد 1364 دبیر اول و سمیه محمودی منتخب شهرضا و متولد 1363 دبیر دوم در جایگاه هیات رئیسه حاضر شدند و اولین جلسه علنی مجلس با حضور 265 نفر از نمایندگان به طور رسمی برگزار شد.
سنگری در برابر فزون خواهی گستاخانه استکبار بسازید، از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است، در تشریح این خبر به نقل از مقام معظم رهبری، می خوانیم: شرایط طوفانی منطقه و جهان و ماجراجویی‌های بین‌المللی سلطه‌گران و اتباعشان، ایران اسلامی را با اوضاع پیچیده‌تری از گذشته روبرو ساخته است. اقتدار کشور برای مواجهه با این شرایط، به هوشمندی و عزم راسخ و در دست داشتن ابتکار عمل از سوی همه مسئولان نیاز دارد. وظیفه‌ی انقلابی و قانونی شما نمایندگان محترم آن است که مجلس را سنگری استوار در برابر ترفند و فسون و افزون‌خواهی گستاخانه‌ی استکبار و نقطه‌ی اتکای درخشانِ مردم مومن و انقلابی بسازید. تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاوم با همه الزامات قطعی آن و نیز تلاش مجدّانه برای گسترش و ژرف‌سازی فرهنگ اسلامی، دو اولویت فوری کنونی است.
این روزنامه با انتخاب عنوان در موفقیت ها یا مشکلات همه قوا در نظام سهم دارند، می نویسد: حجت‌الاسلام حسن روحانی در نطق خود در اولین روز جلسه رسمی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در موفقیت‌ها یا مشکلات همه قوا در نظام سهم دارند، گفت: دولت و مجلس برای حل معضلات کشور به تعامل نیازمند هستند. وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) راه مردمسالاری را به ما آموخت و به ما یاد داد که میزان رای ملت است و تاکید کرد که مجلس در جایگاه رفیعی تحت عنوان راس امور قرار دارد. رئیس دولت یازدهم با تبریک آغازبه کار مجلس دهم،‌ تصریح کرد: دولت و مجلس رسالت‌ها و وظایف مشخص و جدا از هم دارند اما در عین حال وظایف مشترک فراوانی در کنار یکدیگر دارند. اگرچه معمولاً جامعه هرگاه با موفقیت یا مشکلی مواجه می‌شود آن را ازآن دولت می‌داند اما همه قوای نظام در موفقیت‌ها و مشکلات سهم دارند.
روزنامه ابتکار با درج عنوان اعتماد مردم سرمایه بزرگی است، نوشت: نمایندگان مجلس دهم، دیروز پس از مراسم افتتاحیه در بهارستان، به مرقد امام راحل رفتند و با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در مراسم تجدید بیعت منتخبین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: توفیق بزرگی است که امروز در خدمت نمایندگان و منتخبین بزرگوار مردم ایران اسلامی در جوار حرم امام راحل و چند صد متری جوار شهدای عالیقدر هستم. وی تصریح کرد: فقر و مشکلات و مسائل اجتماعی که این روزها بیشتر به آن توجه می‌شود باید حل شود و عقلانیت انقلاب عنصر ارزشمندی است که با اتکا به قبل باید شرایط و ظرفیت‌ها شناخته شود تا جمهوری اسلامی به اوج کارایی دست یابد. از دکتر لاریجانی رئیس مجلس در دوره نهم تشکر می‌کنم و همچنین برای دوستان جدید به خصوص دکتر عارف که رای اول تهران با ضریب بالا کسب کرد آرزوی موفقیت دارم، به دلیل اینکه اعتماد مردم سرمایه بزرگی است.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «فصل برنامه‌ریزی در فضای غیرانتخاباتی»، «علت مرگ: نبود حفاظ و دریچه»، «جنگ هکرهای ایرانی و عربستانی» و «اعتراض لرزبان‌ها به یک برنامه تلویزیونی» پرداخت.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید