Performancing Metrics

انتقاد تند رهبر حزب جمهوریخواه خلق از روسای نهادهای قضایی ترکیه | اتاق خبر
کد خبر: 346697
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 15:30
کمال قلچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در انتقاد تند از روسای دیوانعالی قضایی، اداری و محاسبات ترکیه بدلیل نزدیکی با طیب اردوغان خواستار استقلال عمل قوه قضاییه ترکیه شد.

اتاق خبر - روسای دیوانعالی قضایی، اداری و محاسبات ترکیه هفته گذشته در جریان یک سفر استانی به همراه رجب طیب اردوغان بودند و در جریان سخنرانی وی در ردیف نخست نشسته و وی را تشویق می کردند، که این مساله با انتقادهای تند رسانه های مخالف مواجه شد.

از آنکارا، قلچداراوغلو با تاکید بر اینکه منتسبین قوه قضاییه می باید بی طرفی و استقلال قوه قضاییه را حفظ کنند، گفت: تشویق رییس جمهور در جریان یک سخنرانی سیاسی از سوی منتسبین قوه قضاییه آمریکا است که نمی توان آن را قبول کرد.
وی گفت: یک عضو قوه قضاییه خود را شاید نزدیک به حزب حاکم ببیند و این یک امر طیبیعی است و در چنین صورتی می باید از سمت خود استعفاء بدهد و به حزبی که علاقه دارد، بپیوندد.
قلچداراوغلو گفت: نزدیکی مسوولین قوه قضاییه با حاکمیت مانعی بر سر تحقق عدالت خواهد بود و اگر روسای دیوانعالی قضایی، اداری و محاسبات می خواهند (این گونه باشند) استعفا داده و به عضویت حزب عدالت و توسعه درآیند.
از سوی دیگر هاشم قلیچ رییس سابق دادگاه قانون اساسی ترکیه نیز در گفتگو با شماره یکشنبه روزنامه جمهوریت، بر لزوم بی طرفی مسوولین قوه قضاییه ترکیه تاکید کرد.
به اعتقاد احزاب مخالف ترکیه، حاکمیت حزب عدالت و توسعه با ترفندهای مختلف زمینه بازنشستگی و یا انتقال دادستانها و قضات مخالف را فراهم می سازد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید