Performancing Metrics

تجاوزعربستان به یمن حاصلی جز ویرانی ،کشتار وحمایت از تروریسم نداشت | اتاق خبر
کد خبر: 346699
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 15:39
انصارالله:
محمد علی الحوثی رئیس کمیته انقلابی عالی جنبش انصارالله گفت: تجاوز عربستان به یمن با حمایت آمریکا٬ نتیجه ای جز ویرانی، تخریب زیر ساخت ها ،کشتار شهروندان وحمایت از تروریسم نداشته است .

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا) رئیس کمیته انقلابی عالی یمن افزود: حاصل تجاوز عربستان به یمن حمایت از تروریسم وگسترش آن ، ویرانی زیر ساخت ها وکشتار بیشتر شهروندان است .

الحوثی انفجارها وبمب گذاری ها درعدن را فرصتی فراهم شده برای تروریست ها از جانب عربستان دانست وگفت: چندین گروه شبه نظامی در عدن فعالیت دارند اما اثری از نظم وقانون در آن دیده نمی شود وآنها با از بین بردن امنیت وثبات ٬ نه تنها به طرح هایی که وعده داده بودند ٬عمل نکردند بلکه زیر ساخت های عدن را با بمب ها وانفجارها نابود کردند.
الحوثی در ادامه ٬ گفت وگو را بهترین راه حل بحران یمن دانست وگفت : بحران با اسلحه وتفنگ حل نمی شود.
وی افزود: ما درگفت وگوهای گذشته در آستانه حل بحران بودیم که هیات ریاض با کارشکنی ٬ گفت وگوها با جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به یمن را به شکست کشاند.
محمد علی الحوثی در ادامه از میزبانی امیر کویت و تلاش برای موفقیت گفت وگوها تقدیر کرد.
الحوثی با تاکید بر این مطلب که آزموده را آزمودن خطاست گفت: به کار گرفتن هر نوع سلاح علیه مردم یمن به ویژه سلاح های ممنوعه کشتار جمعی٬ هیچ تاثیری در اراده مردم یمن نداشته وآنها همچنان با همان آمادگی در صحنه حاضرند.
الحوثی ضمن رد ادعای کشورهای عضو ائتلاف درباره کاهش توانایی نیروهای نظامی ارتش وکمیته های مردمی گفت: نیروی نظامی یمن توانسته است به تحولات صنعتی جدیدی با تکیه بر توانایی وتجربه دست یابد.
وی همچنین ادعای به دست گرفتن کنترل دو سوم یمن توسط طرفداران هادی وتروریست ها را تکذیب وآن را تلاش برای تحریف حقایق و فریب افکار عمومی دانست.
وی با طرح سوالی پرسید : اگر کنترل این مساحت را در دست دارند پس چرا در عدن ومارب ومناطق ادعایی خود نیستند ودر هتل های ریاض اقامت دارند؟
الحوثی تاکید کرد ما به دنبال ویرانی کشور ، تخریب زیر ساخت های آن وهدف قراردادن مردم یمن نیستیم وباید همگی علیه اسرائیل خطر واقعی جهان اسلام متحد شویم ٬ ما باهم برادر هستیم وبه توافق های بین المللی بر اساس اصل احترام متقابل اعتقاد داریم.
وی توافق را مقدمه توقف تجاوز در همه جبهه ها دانست وگفت: کمیته های تثبیت برقراری آتش بس در همه جبهه ها حضور دارد اما عربستان وهم پیمانانش صورت می گیرد .
الحوثی وجود هرگونه اختلاف میان انصارالله وکنگره سراسری مردمی یمن را تکذیب کرد وگفت: در حال حاضر همگی پشت یک میز در قالب یک تیم واحد ایستاده ایم وبا هیچ کس در یمن که از وطن خود دفاع می کند ٬ اختلافی نداریم ورابطه انصارالله وکنگره مردمی ائتلاف سیاسی برای دفاع از میهن است.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.
اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن پس از به بن بست رسیدن گفت وگوهای دو هیات ملی یمن وهیات ریاض ٬هفته گذشته از آنها خواست با حضور در جلسات ٬ گفت وگوهای بیشتری انجام دهند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید