Performancing Metrics

مصرف برق هرمزگانی‌ها تابستان گذشته ۴ برابر متوسط کشوری بود | اتاق خبر
کد خبر: 346715
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 16:34
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان، میزان سرانه مصرف برق این استان در فصل تابستان گذشته را چهار برابر متوسط کشور اعلام کرد.

اتاق خبر: عبدالصاحب ارجمند در گردهمایی اعضای کمیسیون بهبود مستمر در توزیع برق هرمزگان بیان داشت: این شرکت در حال حاضر دارای ۶۶۰ هزار مشترک است که مصرف برق این مشترکین در سال گذشته حدود ۷ میلیون مگاوات ساعت بود.

وی اضافه کرد: پیک‌بار استان نیز در سال گذشته یک‌هزار و ۹۰۰ مگاوات به ثبت رسید. سرانه مصرف هرمزگان به‌دلیل گرمای بسیار زیاد در فصل تابستان ۴ برابر متوسط کشور است که با روند کنونی افزایش مصرف برق، این میزان در چشم‌انداز ۱۴۰۴ به ۱۸ میلیون مگاوات ساعت افزایش می‌یابد. با برنامه‌ریزی صورت گرفته در بخش انرژی‌های نو و مدیریت مصرف می‌توان تا ۵۰ درصد مصرف برق را کاهش داد.

ارجمند یادآور شد: استان هرمزگان دارای دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز آبی و یک هزار و ۲۰۰  کیلومتر طول است که با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و گرما و رطوبت بسیار زیاد، شبکه‌ها و تاسیسات برق‌رسانی به‌سرعت دچار فرسودگی می‌شوند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع برق کشور نیز در این نشست گفت: شرکت‌های توزیع برق به‌دلیل ماهیت خاص خود و نیروی انسانی توانمند ظرفیت بسیار بالایی در ارتقای توانمندی‌های خود دارند.

محمدحسین عقدایی افزود: هدف از تشکیل این کمیسیون نیز هدایت صحیح همین نیروها است. اگر مدیریت به سمتی پیش برود که مساله بهره‌وری را اساس کار خود قرار دهد، می‌تواند از روش‌های مدیریتی نوین نیز بهره بگیرد.

عقدایی اضافه کرد: در حال حاضر شرکت‌های توزیع برق علاقه‌مند به بهبود روش‌های خدمات‌رسانی هستند، اما بسیاری از این روش‌ها با هم تفاوت دارد. همه شرکت‌ها در اهداف خود اشتراک دارند اما تفاوت‌های اقلیمی و جمعیتی حوزه فعالیت آنها، روش‌های رسیدن به اهداف را متفاوت می‌سازد.

در ادامه این نشست نیز مدیران دفاتر تحول اداری شرکت‌های توزیع برق به ارائه نظرات خود در رابطه با بهبود فرایندهای سازمانی و افزایش بهره‌وری پرداختند. این کمیسیون با هدف شناسایی و ترویج ابزارها و سیستم‌های مدیریتی موثر در راستای بهبود سازمانی شرکت‌های توزیع برق به صورت مستمر و دوره‌ای برگزار می‌شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید