Performancing Metrics

طرحی که بازار دلالان را کساد می کند | اتاق خبر
کد خبر: 346727
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 17:20
شرق استان تهران-طرح خرید گندم در جنوب شرق استان تهران با استقبال کشاورزان مواجه وپیش‌بینی می‌شود که بیش از۵۰هزار تن محصول ازکشاورزان خریداری شود که این امر بازار دلالان را کساد می‌ کند.

اتاق خبر: سید محمدحسن محمودی،محسوب می‌شوند که نقش مهمی را در تأمین سبد غذایی خانواده‌های پایتخت‌نشین و سایر مردم استان ایفا می‌کنند.

فروش محصولات همواره به‌عنوان دغدغه‌ای ذهن کشاورزان و فعالان این عرصه را به خود مشغول می‌سازد اما اجرای طرح خرید تضمینی گندم در جنوب شرق استان تهران توانسته تا حدود زیادی، این مشکل را برطرف سازد.

طی روزهای اخیر زمینه‌های لازم برای آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان جنوب شرق استان تهران توسط اداره غله و خدمات بازرگانی فراهم شد و درنهایت این طرح شروع به کار کرد.

سال گذشته بیش از ۵۰ هزار تن گندم توسط کشاورزان جنوب شرق استان تهران وارد سیلوهای اداره غله و خدمات بازرگانی شد و پیش‌بینی می‌شود که با تمهیدات اندیشیده شده، امسال میزان مشارکت کشاورزان در طرح خرید تضمینی گندم افزایش‌یافته و مقدار گندم خریداری‌شده نیز بالا رود.

مسئولان جهاد کشاورزی و اداره غله و خدمات بازرگانی جنوب شرق استان تهران اعتقاددارند که فرهنگ‌سازی در این زمینه و مشارکت هر چه بیشتر کشاورزان در طرح خرید تضمینی گندم می‌تواند بازار دلالان را کساد کند.

سهولت در فروش محصولات کشاورزان، نرخ اعلام‌شده توسط دولت برای خرید تضمینی گندم و افزایش ساعت کار مراکز سیلو سبب اشتیاق هر چه بیشتر کشاورزان برای مشارکت در این طرح‌شده است.

ترغیب کشاورزان برای مشارکت در طرح خرید تضمینی گندم ادامه پیدا می‌کند

محمدحسین تاجیک، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین در  با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش تولید غلات در این شهرستان اظهار داشت: شهرستان ورامین و منطقه جنوب شرق استان تهران از قطب‌های تولید گندم و جو محسوب می‌شوند.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی برای بهره‌وری بیشتر و مطلوب‌تر محصولات کشاورزی در این حوزه انجام‌شده که این امر باعث رشد کمی و کیفی محصولات تولیدی می‌شود.

تاجیک ادامه داد: یکی از اقداماتی که با جدیت دنبال می‌شود، ترغیب کشاورزان و فعالان حوزه کشت غلات برای شرکت در طرح خرید تضمینی گندم است و این امر طی سال‌های اخیر با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین عنوان کرد: حضور هر چه بیشتر کشاورزان در طرح خرید تضمینی گندم و جو می‌تواند در کاهش واسط گری و فعالیت دلالان مؤثر باشد.

خرید ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان جنوب شرق استان تهران در سال گذشته

محمد گلدستانی، رییس اداره غله و خدمات بازرگانی جنوب شرق استان تهران نیز با اشاره به آمادگی این اداره برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت اظهار داشت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان منطقه آغازشده است.

وی با اشاره به  میزان خرید گندم تضمینی از کشاورزان در سال گذشته افزود: در سال گذشته، ۵۰ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد که سهم مهمی را در مبارزه با دلال‌بازی و تأمین نیازهای این عرصه داشت.

گلدستانی با تأکید بر این نکته که تلاش داریم تا میزان خرید گندم از کشاورزان را افزایش دهیم، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که با توجه به فرهنگ‌سازی مناسب و قیمت اعلام‌شده و تمهیدات اندیشیده شده، شاهد افزایش میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان نسبت به سال گذشته باشیم.

اعلام جزییات قیمت خرید تضمینی گندم در جنوب شرق استان تهران

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی جنوب شرق استان تهران یادآور شد: در شهرستان ورامین و طی سال گذشته بیش از ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد درحالی‌که ظرفیت سیلوی این شهرستان، ۹ هزار تن بود اما تلاش کردیم تا با انتقال محموله‌های خریداری‌شده، علاوه بر حفظ کیفیت محصولات، زمینه خرید محصولات جدید را فراهم آوریم.

گلدستانی با اشاره به اعلام قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان گفت: گندم با افت چهار درصدمفید و دو درصد غیرمفید باقیمت ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی جنوب شرق استان تهران یادآور شد: اگر افت محصولات خریداری‌شده از کشاورزان کم‌تر باشد، این قیمت تا مرز ۱۲ هزار و ۸۰۰ ریال نیز قابل‌افزایش خواهد بود.

استقبال کشاورزان جنوب شرق استان تهران از خرید تضمینی گندم

گلدستانی در ادامه با اشاره به استقبال خوب کشاورزان جنوب شرق استان تهران از طرح خرید تضمینی گندم گفت: عوامل مختلفی سبب شده تا در جنوب شرق استان تهران از طرح خرید تضمینی گندم استقبال شده و کشاورزان با خیال آسوده، محصولات خود را بفروشند.

وی ادامه داد: دولت قیمت‌های مناسبی را برای خرید تضمینی گندم اعلام کرده است و از طرف دیگر این قیمت‌ها هنگام کاشت اعلام‌شده که این امر کشاورزان را ترغیب می‌کند.

بازار دلالان گندم در حوزه جنوب شرق استان تهران کساد شده است

گلدستانی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در اداره غله و خدمات بازرگانی جنوب شرق استان تهران برای خرید تضمینی گندم کشاورزان یادآور شد: ساعت کار فعالیت اداره غله را افزایش داده‌ایم، به‌طوری‌که در سال گذشته تا ساعت ۲۲/۳۰ نیز محموله گندم از کشاورزان خریداری‌شده است.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی جنوب شرق استان تهران گفت: اداره غله و خدمات بازرگانی تلاش کرده که جهادی در این موضوع ورود کند و سهولت در خرید محصولات کشاورزان سبب شده تا میزان مراجعه کشاورزان به دلالان کاهش‌یافته و بازار واسطه‌گری و دلال بازی کساد شود.

وی با اشاره به آمادگی اداره غله جنوبشرق استان تهران برای خدمت رسانی به کشاورزان منطقه بیان داشت: اداره غله و خدمات بازرگانی جنوبشرق استان تهران آمادگی هر گونه همکاری را با کشاورزان دارد و بدو تردید فروش محصولات کشاورزان به اداره غله مساوی با کاهش دلال بازی و واسطه گری خواهد بود.

به هر ترتیب هر چه میزان استقبال کشاورزان جنوبشرق استان تهران از طرح خرید تضمینی گندم افزایش پیدا کند، به همان میزان نیز از فعالیت دلالان و واسطه گرها کاسته خواهد شد و باید فرهنگسازی در این زمینه با توجه به آغاز این طرح ادامه پیدا کند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید