Performancing Metrics

رونق نسبی بازار خودرو بعد از توافقات هسته ای | اتاق خبر
کد خبر: 346743
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 15:17
رئیس هیات مدیره انجمن وارد کنندگان خودرو در گفت و گو با اتاق خبر اعلام کرد
در حال حاضر به نظر می رسد که جو روانی حاصل از پسا برجام که در سال گذشته باعث رکود در بازار خودرو شده بود جای خود را به رونق و ثبات در این بازار داده است.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، بازار خودورهای وارداتی را نسبت به سال گذشته منسجم تر و گسترده تر توصیف کرد.

فرهاد احتشام زاد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گویی که با اتاق خبر داشت با بیان اینکه در حال حاضر محدودیتی در مورد واردات خودرو به کشور وجود ندارد گفت: واردات خودرو به صورت عادی در جریان است و ثبت سفارش های واردات خودرو بدون مشکل پی گیری می شود.

احتشام زاد در مورد واردات خودرو های امریکایی به کشور اعلام کرد:  واردات خودروهای آمریکایی به کشور امکان پذیر نیست. علت این امر برداشته شدن امکان ثبت سفارش این خودرو ها از وب سایت مربوط به این کار است و در نتیجه واردات خودرو های آمریکایی به ایران منتفی است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در مورد امکان واردات  ادامه داد: واردات خودرو از طریق کشور ثالث امکان پذیر است اما خودرو های آمریکایی امکان واردات به کشور را حتی از طریق کشور ثالث نیز ندارند. علت این امر مشکلات گمرکی است که با توجه به امکان پذیر نبودن ثبت سفارش این نوع از خودرو ها امکان ترخیص آنها از گمرک وجود ندارد.

وی در مورد وضعیت بازار خودرو های وارداتی و میزان استقبال از آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد: با توجه به مسائلی که سال قبل مانند جو روانی  که به دلیل انتظارات پسا برجام وجود داشت ثبت سفارش و واردات خودرو کمتر بود. اما این جو روانی امسال از میان رفت و شاهد بازار منسجم تر و گسترده تری نسبت به سال گذشته هستیم. در حقیقت به نظر می رسد خریدارانی که به بهانه نبود ثبات در قیمت اقدام به خرید خودرو نمی کردند دوباره به بازار بازگشته اند و همین باعث ایجاد ثبات و امنیت در بازار خودروهای وارداتی شده است.

احتشام زاد بهترین منبع را برای اطلاع پیدا کردن از قیمت های خودرو وب سایت های نمایندگی های خودرو اعلام کرد و گفت: به طور کلی هیچگونه مشکلی در واردات خودرو وجود ندارد و صرفا مباحثی در مورد اطمینان حاصل کردن از واردات خودروهای با گارنتی معتبر مطرح است. در این مورد با وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت رایزنی هایی انجام شده است تا از ورود خودروهای بدون گارانتی معتبر به ایران جلوگیری شود.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در مورد تاثیر مشکلات بین بانکی میان بانک هایی ایرانی و بانک های خارجی گفت: جز کالاهایی است که همواره با ارز متقاضی و نه با ارز دولتی  وارد کشور می شد. در حقیقت در گذشته انتقال پول برای واردات خودرو از طریق صرافی های بانک ها صورت می گرفت اما در شرایط فعلی با توجه به برخی گشایش ها قابلیت نقل و انتقالات مالی از طریق ال سی نیز امکان پذیر شده است.

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید