Performancing Metrics

افتتاح کارخانه فولاد شباب ایلام در سال جاری | اتاق خبر
کد خبر: 346825
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 20:26
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام گفت: فاز اول کارخانه بزرگ فولادگستر آتنا در شهرستان چرداول (شهرک صنعتی شباب) در سال جاری به بهره برداری می رسد.

اتاق خبر: مرتضی دارایی در بازدید از شهرک صنعتی سرابله و شباب به همراه فرماندار چرداول و جمعی از مسئولان محلی با بیان اینکه کلنگ کارخانه فولاد سرابله در سال ۹۳ به زمین زده شده است، اظهارداشت: این پروژه هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با افتتاح آن زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ريال برآورد شده است، افزود: محصول تولیدی این واحد در مرحله اول ستون های فلزی و مقاطع HSS با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام آغاز بکار این کارخانه را جهشی بزرگ در جهت توسعه صنایع استان عنوان کرد و بیان داشت: مقاطع HSS  تولیدی این کارخانه در فرم های مربع، مستطیل و دایره ای در ساختمان پل ها، استادیوم های ورزشی بزرگ و مراکز مسکونی و تجاری به کار برده می شود.

دارایی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با رویکرد جدی تحقق اقتصاد مقاومتی را پیگیری می کند و در همین راستا با رفع مشکل نقدینگی و بدهی مالیاتی صاحبان صنایع کوچک و متوسط گام مهمی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در استان برداشته شده است.

وی با بیان اینکه فعال کردن واحدهای راکد، به ظرفیت رساندن واحدهایی با تولید کم، حمایت، آموزش و احیای خوشه های کسب و کار از برنامه ها و راهبردهای مهم شرکت شهرک های صنعتی کشور و به تبع آن استان ایلام است، تصریح کرد: مشکل واحدهایی که بدهی های تاریخ گذشته و احیانا چک های برگشتی دارند و تسهیلات به آنان تعلق نمی گرفت با برنامه های مدون دولت مرتفع شده و علاوه بر آن واحدهایی که مشکل بدهی مالیاتی دارند می توانند با مراجعه به سازمان امور مالیاتی و اقساطی نمودن بدهی های مالیاتی خود این مشکل را نیز برطرف کنند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید