Performancing Metrics

۲۵درصد سرقت ها در تهران رخ می دهد | اتاق خبر
کد خبر: 346847
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 21:32
رئیس پلیس آگاهی از کاهش سه درصدی سرقت ها خبر داد و گفت: ۲۵ درصد سرقت ها در تهران رخ می دهد.

به گزارش اتاق خبر، سردار محمدرضا مقیمی در جمع خبرنگاران گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت که در سال ۹۳ راه اندازی شد در سال ۹۴ با تشدید مبارزه به کار خود ادامه داد و بعدها قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد و سال گذشته در هر دو این موضوعات توفیقات خوبی داشتیم در موضوع سرقت در کشفیات و وقوعات کاهش داشتیم.

وی با اشاره به اینکه ۵ و نیم درصد وقوع سرقت در سال گذشته کاهش داشته است، افزود: در دو ماه امسال با توجه به رصد پلیس بالغ بر ۸۰ درصد آمارها در ۱۴ استان کشور مورد مطالعه قرار گرفت که تهران اولین استان است.

به گفته وی، تهران ۲۵ درصد وقوع سرقت را به خود اختصاص داده است و همین آمارها نشان می دهد که سرقت در تهران کاهش خوبی داشته است.

مقیمی ادامه داد: افزایش وقوع پدیده ای در سرقت است که بدون اینکه مهار شود روند رو به رشد دارد اما در زمینه کاهش وقوعات باید سازمان های دیگر را پای کار بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه وجود معتادان ولگرد باعث افرایش سرقت می شود تا جایی که ۵۲ درصد سرقت ها خیابانی است و البته در برخی سرقت ها اموال مالباخته به راحتی به دست می آیند و برخی به سختی، گفت: در سرقت منزل بیشتر سرقت ها شامل طلا، ارز و نقدینگی است که بعد از دستگیری پول ها خرج شده است.

سردار مقیمی ادامه داد: بر حسب احکام قضایی مالخر در صورت دستگیری موظف است تا مال سرقتی را تامین و عین آن را به مالباخته استرداد دهد.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید