Performancing Metrics

حملات سایبری اخیربه داعش ارتباط ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 346873
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395 - 00:35
رییس پلیس فتا:
رییس پلیس فتا درباره حملات اخیر به برخی از سایت های کشور گفت: این حملات به داعش ربطی نداشته و سایت های ما مورد سرقت اطلاعات قرار نگرفته اند.

به گزارش اتاق خبر، سردار کمال هادیان فر در حاشیه همایش روسای پلیس آگاهی سرار کشور در ناجا در جمع خبرنگاران گفت: در ۴ خرداد ماه یک نبرد هکری را رصد کردیم که از سه کشور با تمرکز عربستان به وقوع پیوسته بود ولی پیش از کشور عربستان شناسایی شد که سایت هدف آن مرکز آمار ایران بود.

هادیان فر با اشاره به اینکه این حمله از نوع فیس بوده است، افزود: از نظر فنی هکر عنوان داعس داشته که به اشتباه در برخی شبکه ها به عنوان داعش معرفی شده در حالی که این حمله به داعش ربطی نداشته است.

هادیان فر گفت: سطح هک بسیار متوسط بود و وی از سوی پلیس فتا شناسایی شد و با محوریت مرکز ملی کمیسیون عالی امنیت رسیدگی به آن برعهده پلیس فتاست.

وی گفت: مدارک به پلیس فتای عربستان ارسال شده و پیگیر ماجرا هستیم. البته کشور عربستان پشت ماجرا نیست و این کار مجرمانه توسط سه نفر سابقه دار انجام شده است.

وی یادآور شد: ۸ سایت از ۴ خرداد تا ۸ مرداد مورد حمله واقع شده اند دو سایت نبرد حمله دی فیس بوده اند و هکرهای آنها نیز شناسایی شده و دستگیری هم داشته ایم ۶ سابت دیگر هم مورد حمله دی فیس قرار گرفته اند که در این حمله، لوگو و پنجره درگاه اصلی، مورد جابه جای عکس قرار گرفته بود.

هادیان فر با اشاره به اینکه سامانه های ما امن هستند و هیچ سرقتی صورت نگرفته است، گفت: بلافاصله سایت ها کارخود را از سر گرفتند.

وی گفت: به صاحبان سامانه ها که از ضعف برخوردار بودند تذکرات لازم ارائه شده است.

کشور عربستان پشت ماجرای هکرها نیست

وی افزود: هیچ کار سازمان یافته ای در کشور اتفاق نیفتاده و گزارشی از پلیس عربستان دریافت نکرده ایم. به احتمال زیاد هکرها احساسی عمل کرده اند و یا ای پی داخل را زامبی کرده باشند بر این اساس هیچ اقدام سازمان یافته ای صورت نگرفته و کشور عربستان پشت ماجرا نیست.

۳۵ درصد جرایم فضای مجازی از تلگرام است

سردار هادیان فر در ادامه با اشاره به اینکه هنوز نتوانسته ایم سرور تلگرام را وارد کشور کنیم این در حالی است که ۳۵ درصد جرایم پلیس فتا که تشکیل پرونده هم درباره آنها انجام می شود به تلگرام ارتباط دارد و امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته جرایم این فضای مجازی ۴۷ و نبم درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس فتای ناجا گفت: گفته می شود ۲۳ میلیون نفر در تلگرام حضور دارند اما ۱۵ میلیون حضور فعال دارند.

وی درباره برخورد با عنکبوت یک و دو نیز گفت: به طور طبیعی در رصدهای روزانه هر موضوعی که با قانون مغایرت داشته باشد رصد و به پلیس های مربوطه ارجاع می دهیم به همین منظور این مورد نیز به پلیس امنیت اخلاقی ارجاع شده و پلیس نیز بر اساس وظیفه ذاتی خود باید با آن برخورد کند.

وی گفت: اطلاعات آنها اعم از شماره حساب و شماره تلفن در فضای مجازی وجود دارد و رصد آنها کار دشواری نیست.

وی از دیگر اقدامات پلیس فتا برخورد با شبکه های خرید و فروش مواد مخدر عنوان کرد و گفت: برخورد با توریع کنندگان و تولیدکنندگان و افرادی که در ابن راستا آموزش می دهند در دستور کار پلیس فتا قرار دارد و با ابن افراد در فضای مجازی شناسایی می شوند و به پلیس مبارزه با مواد مخدر معرفی می شوند.

هادیان فر گفت: در بخش مبارزه با فاچاقچیان شاهد کاهش ۶۲ و نیم درصدی مبارزه نسبت سال گذشته بوده ایم.

در دنیا هفته ای ۸۰ هزار سایت با نگاه مجرمانه شکل می گیرد

وی افزود: روزانه ۱۰۰ هزار سایت در دنیا راه اندازی می شود و هفته ای ۸۰ هزار سایت با نگاه مجرمانه در دنیا شگل می گیرد براین اساس پلیس فتا باید سایت های مختلف را برای پیشگیری از اقدامات مجرمانه رصد کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید