Performancing Metrics

لحظه شماری برای تبدیل زنجان به پایتخت صنایع دستی فلزی جهان | اتاق خبر
کد خبر: 346885
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395 - 02:03
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: این استان در حوزه صنایع دستی فلزی حرف اول را در کشور می زند و حرکت های اولیه برای ثبت زنجان به عنوان شهر صنایع دستی فلزی و در نهایت ثبت جهانی آن آغاز شده است.

اتاق خبر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: این استان در حوزه صنایع دستی فلزی حرف اول را در کشور می زند و حرکت های اولیه برای ثبت زنجان به عنوان شهر صنایع دستی فلزی و در نهایت ثبت جهانی آن آغاز شده است.

محمود علی محمدی افزود: زنجان پرونده مستندهای لازم برای ثبت این استان به عنوان پایتخت صنایع دستی فلزکاری کشور و سپس در سطح جهانی را به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال کرده است.
وی یادآورشد: در وهله نخست صنایع دستی فلزی این استان باید به ثبت ملی برسد تا بتوان حرکت های لازم را برای ثبت نام آن به عنوان پایتخت جهانی صنایع دستی فلزکاری را آغاز کرد.
علی محمدی اظهار کرد: کلیدهای تحقق این موضوع خورده است و امید می رود بتوان به زودی زنجان را به عنوان پایتخت صنایع دستی فلزی جهان معرفی کرد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به ویژگی های مختلف صنایع دستی فلزکاری در این استان اشاره کرد و گفت: زنجان صنایع دستی فلزکاری را در حیطه های مختلف دارد که از آن جمله مسگری، فولاد، چاقو سازی، ملیله کاری، چلنگری و کار با طلا از مهمترین آنها محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: صنایع دستی که در حوزه مس، چاقو و ملیله در زنجان تولید می شود در نوع خود منحصر به فرد به شمار می آید و به جرات می توان گفت که در کشور حرف اول را می زند.
علی محمدی یکی از مهمترین ویژگی های صنایع دستی فلزی زنجان را تکنیک های منحصر به فرد و ابتکار به کار رفته در آن خواند و ادامه داد: زنجان به حتم در موضوع چاقو و ملیله سرآمد کشور است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در استان های دیگر در زمینه صنایع دستی فلزی فعالیت وجود دارد و به جرات می توان گفت که فعالیت زنجان به نسبت دیگر استان ها خیلی بالاتر است و مدعی هستیم که زنجان قطب فلزکاری کشور است.
مهمترین صنایع دستی زنجان را مسگری، حکاکی روی مس، ملیله کاری، چاقو سازی، چلنگری، فرش بافی، چاروق دوزی و جاجیم بافی تشکیل می دهند.

منبع: شبکه اشراق

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید