Performancing Metrics

کشتن یک گوریل در باغ‌وحش سینسیناتی | اتاق خبر
کد خبر: 346904
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395 - 04:07
ماموران یک باغ وحش در شهر "سینسیناتی" آمریکا در ایالت اوهایو برای نجات کودک چهار ساله یک گوریل را کشتند.

به گزارش اتاق خبر، این کودک از حصار محوطه‌ای که گوریل در آن نگهداری می‌شد بالا رفته و داخل محوطه افتاده بود.

مسئولان باغ وحش می‌گویند که چون خطر جانی وجود داشته، تصمیم گرفتند گوریل 180 کیلویی را بکشند.

در یک ویدئو که از این صحنه ضبط شده، گوریل به سمت کودکی که داخل آب افتاده می‌‎رود، او را به یک سو می‌کشد و به او خیره می‌شود. گوریل در لحظه‌ای دستش را به کودک می‌رساند و کودک هم دست خود را روی دست گوریل می‌گذارد اما آنچنان که از این تصاویر مشخص است، صدمه‌ای به او نمی‌رساند.

با این حال "تین مینارد" مدیر باغ وحش از تصمیم کارشناسان این مکان تفریحی دفاع می‌کند و می‌گوید: شرایط به گونه‌ای بود که جان کودک می‌توانست به خطر بیفتد و برای همین کشتن گوریل 180 کیلویی در آن لحظه تصمیم درستی بود.

به گزارش بی‌بی‌سی، در شبکه‌های اجتماعی از این اقدام باغ وحش به شدت انتقاد شده است. بعضی از کاربران توییتر پرسیده‌اند چرا مسئولان از بی‌حس کننده برای رفع خطر استفاده نکردند. مینارد نیز در پاسخ به این انتقادها گفته است که اسلحه بیهوش‌کننده، قدرت این را ندارد که به سرعت حیوان را بی‌حس کند.

او گفته با این‌که به کودک حمله نشده بود اما با این حال او مطمئنا در معرض خطر جدی قرار داشت.

"هارامب" گوریل 17 ساله نر از تیره گوریل‌های "وسترن لولند" در آفریقای غربی بود که در قفسی در تگزاس به دنیا آمد و سال 2014 با هدف تولیدمثل به سینسیناتی منتقل شد. باغ وحش سینسیناتی بیشترین میزان زاد و ولد گوریل‌های وسترن لولند را در آمریکا دارد.

این گونه گوریل پرتعدادترین گوریل در جهان است. 500 گوریل از این نوع در باغ وحش‌های سراسر جهان وجود دارد.

مدیر باغ وحش از این اتفاق ابراز تاسف کرده و آن را ضایعه‌ای برای این باغ وحش و جمعیت گوریل‌های حیات وحش دنیا دانسته است.

دو گوریل ماده هم در این قفس بودند که چون به کودک نزدیک نشدند جانشان محفوظ ماند. باغ وحش سینسیناتی بخش مربوط به گوریل ها را بعد از حادثه روز شنبه بسته است.

بنابر این گزارش، در حادثه‌ای مشابه در سال 1986 در جزیره "جرسی"، یک پسر پنج ساله داخل محوطه گوریل‌ها سقوط کرد و بیهوش شد.

یک گوریل پشت نقره‌ای به نام "جمبو" که به شهرت جهانی رسید، در مقابل گوریل‌های دیگر ایستاد و از این کودک دفاع کرد و اجازه نداد گوریل‌ها به او نزدیک شوند تا این‌که ماموران باغ وحش کودک را که فکش شکسته بود از محوطه خارج کردند.

هفته گذشته هم در باغ وحشی در شیلی یک مرد، ظاهرا به قصد خودکشی وارد قفس شیرها شد. در واکنش به این اقدام، ماموران باغ وحش دو شیر داخل قفس را کشتند.

فعالان حقوق حیوانات به شدت از این حادثه انتقاد کردند چرا که به گفته آنها باغ وحش در آن لحظه بی‌حس کننده سریع در اختیار نداشت.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید