Performancing Metrics

زیکا المپیک برزیل را تهدید نمی‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 346907
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395 - 04:31
سازمان جهانی بهداشت:
سازمان جهانی بهداشت (WHO) می‌گوید که موافق تغییر محل برگزاری بازی‌های المپیک به دلیل ترس ناشی از ویروس زیکا نیست.

به گزارش اتاق خبر، این سازمان اعلام کرده است که میزبانی برزیل از این بازی‌ها باعث گسترش ویروس زیکا نمی شود.

 این در حالی است که یک روز قبل 150 دانشمند و کارشناس برجسته در حوزه بهداشت عمومی با انتشار نامه ای از سازمان جهانی بهداشت خواستند که به دلیل شیوع ویروس خطرناک زیکا به دنبال تغییر محل میزبانی بازی‌های المپیک باشد که قرار است تابستان امسال برگزار شود. در این نامه همچنین خواسته شده بود که در دستورالعمل نحوه مواجهه با زیکا بازنگری شود.

 به گفته کارشناسان، به احتمال زیاد ارتباط مستقیمی بین ویروس زیکا و نارسایی مغزی میکروسفالی در میان نوزادان وجود دارد. بیماری میکروسفالی نوعی اختلال رشد مغز است که بر اثر آن دور سر بیمار کوچک باقی می ماند.

 به گزارش یورونیوز، کشور برزیل یکی از رکوردداران این نارسایی مغزی در جهان است و در یک سال اخیر شمار نوزادان مبتلا به بیماری میکروسفالی در این کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده است. از طرفی از سال گذشته نشانه هایی از وجود ویروس زیکا در برزیل و حدود 20 کشور آمریکای جنوبی دیده شده است.

 ویروس زیکا از طریق نوعی پشه منتقل می شود. اما پس از این که مواردی از انتقال آن از طریق جنسی مشاهده شد، نگرانی نسبت به احتمال شیوع گسترده آن افزایش پیدا کرد.

 "بروس آیلوارد" از مقام‌های سازمان جهانی بهداشت نیز به بی‌بی‌سی گفته که طرح ارزیابی میزان خطرات ناشی از گسترش این ویروس به اجرا گذاشته شده است.

 این مقام سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده که نیازی نیست بازی های المپیک ریودوژانیرو به تاخیر بیفتد. آیلوارد همچنین گفته که کارشناسان مستقل درباره پیچیدگی های ناشی از شیوع این بیماری و تاثیر آن بر سفر و تجارت به سازمان گزارش داده‌اند.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید