Performancing Metrics

تفاهم نامه یک میلیارد دلاری سایپا با هولدینگ کره ای امضا شد | اتاق خبر
کد خبر: 346926
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395 - 06:36
صنعت خودروسازی این روزها به یک کسب و کار بین المللی مبدل شده و حتی خودروسازان داخلی نیز پس از یک دهه کوبیدن بر طبل تولید ملی، به این نتیجه رسیدند که چاره ای جز همکاری های وسیع بین المللی برای بقا در این صنعت وجود ندارد.

اتاق خبر - حالا پس از گذشت قریب به شش ماه از اجرایی شدن برجام و رفت و آمد هیات های بازرگانی شرکت های مختلف، خبر از امضای تفاهم نامه تامین مالی پروژه های سایپا توسط یک هولدینگ کره ای منتشر شده است.

این شرکت که به نام Skynetworks معرفی شده، وظیفه تامین منابع مالی را پروژه های مونتاژی سایپا نظیر عرضه سراتو بر عهده دارد.

بر این اساس ورق های مورد نیاز تولید بدنه، قالب ها و فیکسچر های مربوطه از طریق منابع این شرکت تامین مالی خواهند شد.

هرچند این سوال همواره مطرح است که چرا صنعت زیربنایی فولاد در کشورمان هنوز به پیشرفت لازم برای ساخت ورق های مورد نیاز صنعت خودروسازی دست نیافته است.

در واقع در راستای افزایش بهره وری و اجرایی کردن دستور العمل اقتصاد مقاومتی، توسعه صنایعی چون فولاد برای تامین نیاز خودروسازان از ارحجیت خاصی برخودار است اما به دلایلی نامعلوم هنوز سرمایه گذاری لازم برای این تحول انجام نشده است.

به گفته حسن بقایی، سایپا خواستار مشارکت بیشتر با Sky networks برای همکاری در سایر پروژه هاست اما این مهم در مراحل بعدی تفاهم نامه لحاظ خواهد شد.

به نظر می رسد امضای این تفاهم نامه، زمینه ساز مشارکت بیشتر سایپا و کیا موتورز کره جنوبی باشد، چرا که پیشینه همکاری بی سر و صدای این دو شرکت به تولید و عرضه پراید، ریو و سراتو باز می گردد و در ادامه همکاری ها نیز با توجه به فرصت های موجود، عرضه مدل های متنوع تری از محصولات کیا موتورز در سبد محصولات سایپا دور از ذهن نیست.

دیجیاتو

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید