Performancing Metrics

پیشنهاد شرق شناس فرانسوی برای عقد خواهرخواندگی بین اصفهان و مارسی | اتاق خبر
کد خبر: 347062
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395 - 15:07
پروفسور آنتوان اسفر شرق شناس فرانسوی پیشنهاد کرد اصفهان و مارسی با عقد خواهرخواندگی، ارتباطات علمی و فرهنگی خود را افزایش دهند.

اتاق خبر - این اندیشمند که با جمعی از استادان و پژوهشگران فرانسوی به ایران سفر کرده است، یکشنبه شب در دیدار با استاندار اصفهان درمحل تالار اشرف استانداری گفت: توسعه ارتباط اصفهان و فرانسه می تواند در زمینه های علمی فرهنگی و تبادل استاد و دانشجو بیش از گذشته شود و ما از این موضوع استقبال می کنیم.
وی تصریح کرد: ما خوشحالیم که سفیران فرهنگی برای معرفی ایران به مردم فرانسه هستیم، ما در سفر به ایران به قله زیباییها رسیدیم.
اسفر اضافه کرد: ایرانیان با گردشگران خارجی به راحتی ارتباط برقرار می کنند و این نشانه فرهنگی والاست.
او خاطرنشان کرد: ممکن است انسانها در جوامع از لحاظ اعتقادی متفق القول نباشند و این فرهیختگان جامعه هستند که باید واقعیتها را به مردم نشان دهند.
این شرق شناس فرانسوی ادامه داد: ایرانیان مردمی باهوش هستند و این صفت را براحتی می توان در افرادی که در کوچه و بازار در حرکتند، مشاهده کرد.
شرق شناس فرانسوی اظهارکرد: اصفهان در قلب ما به عنوان یک شهر رویایی است و امیدواریم در سفر بعدی با شمار بیشتری از فرانسوی ها به دیدن این شهر و جاذبه های زیاد آن بیاییم.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهاد این شرق شناس برای عقد خواهرخواندگی بین شهرهای اصفهان و مارسی گفت: برقراری چنین ارتباطاتی نقش شایانی در توسعه روابط فرهنگی و علمی و به ویژه گردشگری ایفا می کند.
رسول زرگرپور ادامه داد: فرهیختگانی که از کشورهای مختلف به ایران و اصفهان سفر می کنند، سفیران فرهنگی محسوب می شوند و نقش آنان در معرفی واقعیتها و جاذبه ها بسیار زیاد است.
وی اضافه کرد: ایران به عنوان یکی از شهرهای جهانی صنایع دستی و همچنین پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی قرار است سال آینده به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای کشورهای اسلامی معرفی شود.
زرگرپور خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها قصد داریم تعداد گردشگران خارجی که به اصفهان می آیند را ظرف پنج سال آینده به یک میلیون نفر در سال برسانیم و بیشترین اهمیت ما بر گردشگری فرهنگی است.
وی با اشاره به شهر پاریس به عنوان 'مهد آزادی' اضافه کرد: اصفهان نیز شهری است که پیروان ادیان الهی از سالها قبل با صلح و صفا در کنار یکدیگر می زیسته اند.
مارسی دومین شهر پرجمعیت کشور فرانسه و مرکز ناحیه پروانس آلپ-کوت دازور است. این شهر کنار دریای مدیترانه قرار دارد و بزرگ ‌ترین بندر این دریا ست.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید