Performancing Metrics

ارزش افزوده سرب و روی ماهنشان نصیب کرمان و اصفهان می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 347111
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395 - 17:59
ارزش افزوده شرکت سرب و روی ماهنشان نصیب استان‌های کرمان و اصفهان می‌شود.

منصور ملکی‌نژاد شهردار ماهنشان اظهار داشت: مبلغ ارزش افزوده شهر ماهنشان به مرکزیت شهرستان ماهنشان نسبت به واریزی سایر شهرها همچون ابهر، صائین‌قلعه و ... که از نظر تقسیمات سیاسی برخی از این شهرها به جزء ابهر، مرکز بخش نیز نیستند، بسیار ناچیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه پایین بودن مبلغ ارزش افزوده شهر ماهنشان سبب اخلال در امر خدمات‌رسانی به مردم و شهروندان شده است، تصریح کرد: مبلغ ارزش افزوده واریز شده در شهر ابهر یک میلیارد تومان اعلام شده است.

شهردار ماهنشان با بیان اینکه میزان مبلغ ارزش افزوده واریز شده در شهر صائین‌قلعه با وجود اینکه مرکز شهرستان نیست 350 میلیون تومان بوده است، اضافه کرد: این در حالی است که مجموع واریزی در این زمینه در شهر ماهنشان 10 میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: با علم به وجود کارخانه‌های بیشتر در شهرستان ابهر و درآمد بیشتر برای شهرداری‌های تابعه آن، درخواست داریم نسبت به پیگیری درآمدهای کلان شرکت‌ها و کارخانه‌های سرب و روی شهرستان ماهنشان توجه ویژه شود.

ملکی‌نژاد با تاکید بر اینکه شرکت و کارخانه سرب و روی شهرستان ماهنشان ششمین معدن جهان و نخستین معدن در خاورمیانه در این حوزه است، ادامه داد: مردم شهرستان ماهنشان نیز از اثرات زیانبار این شرکت در امان نیستند و بنابراین باید از ثمرات این شرکت نیز استفاده کافی داشته باشند.

وی ابراز داشت: همه مبالغ ارزش افزوده این شرکت‌های سرب و روی نصیب شهرداری‌های استان‌های اصفهان و کرمان می‌شود و این در حالی است که مردم استان زنجان و به ویژه مردم محروم شهرستان ماهنشان از آن بهره‌ای ندارند.

شهردار ماهنشان اذعان داشت: نامه‌ای نیز در این راستا و برای پیگیری حق مردم شهرستان ماهنشان به مسؤولان استانی و دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده است.

منبع: فارس

نظرات
ADS
ADS
پربازدید