Performancing Metrics

گل های زینتی ، عمر کوتاه با سود زیاد | اتاق خبر
کد خبر: 347150
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395 - 20:25
پژوهش ها نشان می دهد خریدن گل ، کاشتن گل و گیاه و به طور کلی نگاه کردن به گل ، باعث برانگیخته شدن احساس شادی، آرامش و طراوت ، مثبت اندیشی و دوری از غم و اندوه می شود.

اتاق خبر - امروزه پرورش گل های زینتی در برخی از نقاط ایران از جمله شهرستان بروجرد به واسطه ویژگی های طبیعی امکانپذیر است.

از آنجا که گل و گیاهان زینتی توان بالقوه ای در کسب درآمد ارزی نیز دارند ، پرورش آنها می تواند باعث اشتغالزایی ، توسعه اقتصادی روستاها و توسعه پایدار کشور شود.
ضمن اینکه می توان زمینه تولید گل و گیاهان زینتی در حجم بالا و صادرات آن را فراهم کرد و در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل درهای بازارهای جهانی را بر روی اقتصاد کشور گشود.
مسئول تنها واحد گلخانه ای بروجرد با اشاره به مشکلات پرورش گل های زینتی و صادرات این محصولات به خبرنگار ایرنا گفت: حمایت و تقویت واحدهای گلخانه ای از سوی دولت می تواند نقش مهمی در تولید و صادرات این محصولات داشته باشد.
علی بوریایی افزود: متاسفانه دولت بیشترین توان حمایتی خود را در بخش صنعت و فقط برخی از تولیدات کشاورزی مانند پسته گذاشته است در صورتی که با تقویت بخش واحدهای گلخانه ای و تولیدات گل می توان بهترین و بیشترین صادرات گل را داشت.
وی به عنوان تنها تولید کننده گل رز هلندی در بروجرد افزود: هم اکنون واحدهای گلخانه ای با مشکلات زیادی از جمله بالا بودن نرخ سود بانکی، افزایش قیمت حامل های انرژی و نبود بازار صادرات مواجه هستند.
وی گفت: درصورت ارتقای کیفیت گل های تولیدشده و حمایت جدی دولت از پرورش دهندگان گل های زینتی، ایران می تواند در بخش صادرات حرفی برای گفتن داشته باشد.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد نیز با تاکید بر لزوم توجه بانک ها به حمایت از تولید کنندگان گل های زینتی و توسعه این بخش گفت: سه میلیون ریال اعتبار برای ساخت هر مترمربع گلخانه نیاز است لذا احداث یک گلخانه پنج هزار مترمربعی بیش از 15 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد که از توان یک فرد خارج است.
رضا امینی افزود: دولت با توجه به بیکاری اغلب دانش آموختگان بخش کشاورزی و ضرورت توسعه گلخانه ها باید با ارایه تسهیلات لازم اقدام به احداث شهرک های گلخانه ای نماید تا در این عرصه مشغول به کار شوند.
وی اظهار کرد: در تنها گلخانه شهرستان بروجرد روزانه بین یک هزار تا یک هزارو 200 شاخه گل رز هلندی تولید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد افزود: این گلخانه با تولید سالانه 500 هزار شاخه گل رز هلندی در زمینی به مساحت چهار هزارو 500 مترمربع در سال 1388 احداث شده است.
وی گفت: تولیدات این گلخانه ابتدا قرار بود به کشور اوکراین با روزی 10 هزار شاخه صادر شود اما به دلیل حجم پایین تولید این اتفاق رخ نداد و هم اکنون مجموع تولیدات آن به تهران منتقل می شود.
امینی با اشاره به شرایط آب و هوایی مطلوب بروجرد برای ایجاد گلخانه و استقبال بسیار چشمگیر دانش آموختگان بخش کشاورزی افزود: توسعه گلخانه های بروجرد در بخش گل و صیفی جات بسیار ضروری است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید