Performancing Metrics

گودرزی در پاسخ به اختلاف کی‌روش و هراتیان: هیچ‌کس حق تعرض به حریم دیگری را ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 347174
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395 - 22:07
«نباید به مسائل کوچک دامن زده شود»
وزیر ورزش و جوانان گفت: ما بیشتر از مربیان و ورزشکاران نگران هستیم و نباید به مسائل کوچک دامن زده شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمود گودرزی در حاشیه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران در مورد اختلافات کی روش با هراتیان گفت: بارها گفته‌ایم همه افراد باید در جایگاه خود حرف بزنند و هر کسی در چارچوب قانونی که برایش تعیین شده حرکت کند. هیچ کس حق تعرض به حریم دیگری را ندارد. بدیهی است که اگر کسی بیرون از این چارچوب حرکت کند باید به او تذکر داده شود.

وزیر ورزش هم‌چنین با اشاره به برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک گفت: مجمع عمومی کمیته ملی المپیک باید قبل از اتمام سال برگزار می‌شد اما با تداخل مراسم تجلیل از مدال‌آوران این کار به بعد از سال جدید موکول شد. امروز هم کمیته ملی المپیک و پارالمپیک گزارش‌های خود را ارائه دادند و گزارش حسابرس هم قرائت شد و جلسه خوبی بود.

او ادامه داد: روز گذشته رییس جمهور دستور خوبی داد امروز هم به همکاران‌مان در بخش معاونت پشتیبانی دستور دادیم پیگیر کار باشند فکر می‌کنم در یکی دو روز آینده تخصیص بودجه را داشته باشیم.

گودرزی درباره گلایه‌هایی که برخی از ورزشکاران و مربیان از شرایط خود دارند گفت: ما باید بر اساس استطاعت و وضعیت اقتصادی کشور اقدام کنیم طبعا ما بیشتر از مربیان و ورزشکاران نگران هستیم اما باید از آن‌ها سوال کنید که کمبودهایشان چیست و از آن‌ها خواستم لیستی بدهند که تا این لحظه چیزی ندیده‌ام. ما مشکلی برای پرداخت حقوق‌ها نداریم. وزارت ورزش آنچه را که متعهد شده پرداخت کرده حالا ممکن است که در برخی فدراسیون‌ها قدری تاخیر به وجود آمده باشد اما ورزشکاران باید صبر کنند و اگر 10 روز دیر شد، فریاد نزنند. ما باید در آرامش حرکت کنیم و به مسائل کوچک دامن زده نشود.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که انتخابات برخی فدراسیون‌ها چه زمانی برگزار می‌شود گفت: تصمیم گرفتیم تا بعد از بازی‌های المپیک انتخاباتی برگزار نکنیم بویژه آن‌هایی که المپیکی هستند زیرا نمی‌خواهیم در این مدت باقی مانده تا آغاز بازی‌ها تنشی در ورزش به وجود بیاید.

او درباره پیگیری بحث فساد در داوران نیز گفت: در زمان شروع لیگ قضاوت‌هایی وجود داشت که مطمئن نبودیم تعمدی باشد بنابراین تذکراتی داده شد. هرچه به پایان لیگ نزدیک‌تر می‌شدیم وضعیت داوری بهتر می‌شد. اگر موردی هم وجود داشت، مرتفع شد. مواردی هم که وجود داشته مربوط به قبل بوده است. در این دو سه سالی که دولت بر سر کار آمده تعداد گزارش‌ها در این مورد کمتر شده است.

گودرزی درباره حضور دختران نوجوان در مسابقه‌های MMA نیز گفت: خیلی از افراد که پاسپورت می‌گیرند برای کار، تجارت، درمان یا تفریح به خارج از کشور می‌روند. اتفاقاتی هم که می‌افتد به نهادهای دیگر مرتبط نیست. ما هم اعزام‌ها را از طریق شورای برون مرزی و فدراسیون‌ها انجام می‌دهیم و اگر اعزامی در چارچوب مقررات باشد مسئولیت آن را گردن می‌گیریم. در غیر این صورت به فدراسیون و وزارت ورزش برنمی‌گردد.

وی با ابراز رضایت از اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک گفت: اساسنامه تعمدی یا سهوا به غلط ترجمه شده بود. امیدوارم هرچه سریع‌تر بازنگری شود و فضایی به وجود آید که افراد حق انتخاب شدن یا انتخاب کردن داشته باشند و مناقشات کمتر شود. دوستانی که در تلاش هستند تا اساسنامه را اصلاح کنند تا اینجای کار شفاف عمل کرده‌اند. امیدوارم در دوره بعد کمتر شاهد مناقشات باشیم.

او همچنین گفت: در مورد پیگیری‌های ساختمان گاندی هم باید تشکر کرد. حسابرسی‌ها در فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید شفاف و بدون ابهام یا گرد و غباری باشد.

گودرزی با تاکید بر اینکه باید به کنترل دوپینگ توجه ویژه‌ای شود گفت: آموزش در بحث دوپینگ بی‌تاثیر نیست چرا که آموزش مقدمه تغییر رفتار و بازنگری است. هرچقدر بیشتر در زمینه آموزش کار کنیم اثرات آن مفیدتر است. الان ورزشکاران ما تمایل به استفاده از دارو ندارند اما ناخودآگاه در حالتی قرار می‌گیرند که این اتفاق برایشان رخ می‌دهد زیرا خوشبینانه 25 درصد مکمل‌هایی که در دنیا تولید می‌شود آلوده است و باید به این مسئله توجه داشته باشیم. کنترل دوپینگ مسئله اساسی و مهمی است. باید بر روی آبروی کشور در درجه اول و بلندی ورزشکاران در درجه دوم و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از مصرف مواد نیروزا حساسیت داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید