Performancing Metrics

خرید تضمینی شیر تولیدی دامداران در خراسان رضوی آغاز شد | اتاق خبر
کد خبر: 347249
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1395 - 03:55
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی از آغاز خرید تضمینی شیر تولیدی از دامداران با هدف تولید شیر خشک و فراهم شدن زمینه صادرات خبر داد.

اتاق خبر: جعفر حاجی‌مجتهد ظهر دوشنبه در نشست خبری در جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: سالانه ۸۷۰ هزار تن شیر در خراسان رضوی تولید می‌شود و روزانه ۴۰۰ تن شیر به استان‌های همجوار صادر شده که باقیمانده آن فراوری می‌شود.

وی با اینکه ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی در راستای حمایت‌های دولت از تولید، از این هفته عملیاتی شد، افزود: هدف از اجرای این طرح تنظیم بازار و جلوگیری از کاهش قیمت شیر است و شیر تولیدی مازاد بر مصرف دامداران به صورت تضمینی و بدون سقف معین خریداری می‌شود.

حاجي‌معتمد افزود: هر کیلو شیر با شرایط ویژه از جمله بار میکروبی کمتر از ۱۰۰ هزار، چربی ۲.۳ درصد و پروتئین سه درصد، ۱۳ هزار ریال خریداری می‌شود که در همین راستا طی دو روز گذشته بیش از ۲۵۰ تن شیر در این استان خریداری شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: طبق آیین نامه ابلاغی خرید تضمینی از تمام تشکل‌ها و دامدارانی که تولید بیش از پنج تن شیر را دارند به صورت مستقیم انجام می‌شود.

وی به کاهش مصرف شیر در استان خراسان رضوی اشاره كرد و گفت: در همين راستا ستاد راهبردی تولیدات امور دام استان برنامه‌هایی برای افزایش مصرف شیر و اجرای طرح‌های تشویقی و فرهنگ‌سازی در این زمينه مدنظر دارد.

حاجي‌معتمد بيان كرد: در حال حاضر هر پاکت شیر پاستویزه و هموژنیزه با ۳،۲ درصد چربی به قیمت ۱۸هزار ریال در شهرستان طرقبه توزیع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به اجرای طرح پذیرایی با شیر در ادارات اشاره کرد و گفت: علاوه بر آن تولید این نوع شیر با ۱.۵ درصد چربی و بدون هرگونه افزودنی با قیمت هر پاکت ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال آماده توزیع برای ادارات متقاضی است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید