Performancing Metrics

کاهش قیمت مواد معدنی | اتاق خبر
کد خبر: 347262
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1395 - 04:57
معاون وزیر صنعت با اشاره به کاهش قیمت مواد معدنی در شرایط کنونی، کاهش عیار معادن در زمان‎‎های مختلف را از جمله عوامل موثر در کاهش قیمت مواد معدنی در کشور دانست.

اتاق خبر: محمدتقی کره‌ای در همایش ملی نقش معدن در اقتصاد کشور که به میزبانی استان یزد برگزار شد، با اشاره به نقش صنایع معدنی در توسعه اقتصادی کشور، گفت: ایران،‌ علاوه بر برخورداری از ذخایر معدنی،‌ دارای ذخایر فسیلی متعدد است.

وی به فعالیت بیش از 5400 معدن فعال در کشور نیز اشاره و اظهار کرد: هزینه اکتشافات در حالی رو به افزایش است که تعداد کشفیات کاهش یافته است.

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه با اشاره به نقش معادن در توسعه کشور تصریح کرد: این درحالی است که کشور ایران ضمن برخورداری از ظرفیت‌های معدنی، از لحاظ زمین‎‎شناسی نیز دارای ذخایر فسیلی متعدد است.

کره‌ای معادن را از جمله ظرفیت‎‎های طبیعی هر کشوری خواند که به دلیل درون‎‎گرا بودن نقش مهمی در تحقق اهداف توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کنند.

رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به افزایش سالانه پنج درصد مصرف مواد معدنی از سال 2000 میلادی، خاطرنشان کرد: ذخیره بیش از 2.4 میلیارد تنی سنگ آهن و 1.9 میلیارد تنی مس،‌ نشانه ظرفیت بالای معادن کشور است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید