Performancing Metrics

تقاضای برنج در آسیا رو به افزایش است | اتاق خبر
کد خبر: 347264
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1395 - 05:08
معاون وزیر کشاورزی گفت: تقاضای مردم در کشورهای آسیایی برای برنج رو به افزایش است.

اتاق خبر: اسکندر زند در اجلاس دو روزه گردهمایی مسئولین عالی رتبه کشاورزی و سفیران کشور منطقه آسیای مرکزی برای توسعه همکاری در تحقیقات و تولید برنج که در سالن الغدیر استانداری گیلان در حال برگزاری است، اظهار کرد: این اجلاس برای ما بسیار با ارزش است زیرا باهدف توسعه علمی و فناوری برنج به عنوان یکی از مهمترین محصولات تامین کننده غذای مردم منطقه برای دستیابی به امنیت غذایی شکل گرفته است.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران کشاورزی محور تحقق امنیت غذایی است و برای ایجاد برابری عدالت اجتماعی و توسعه کشاورزی در سالهای اخیر تلاش های فراوانی شده است.

زند ادامه داد: در سه دهه اخیر تولید محصولات کشاورزی از 25 میلیون تن به 100 میلیون تن رسیده است.

معاون وزیر جهاد کشاوزری افزود: توسعه روستایی در درون کشور و افزایش همکاری ها با کشورهای منطقه را از اولویت های کاری دولت جمهوری اسلامی ایران است

وی با بیان اینکه تقاضا برای برنج در منطقه رو به افزایش است، تصریح کرد: به خصوص تقاضا در بین مردم کشورهای از قبل بیشتر شده است.

زند گفت: موسسه ایری پیش بینی می کند در شرایط فعلی بتوانیم تولید 9 میلیون تن را به 12میلیون تن افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه با سه هدف استراتژیک افزایش تولید محصولات، حفاظت از محیط زیست و تبیین سیاست ها های جدی به نفع مردم فقیر در دستور کار موسسه ایری قرار است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با داشتن مراکز ترویجی گسترده و باقدمت درخشان آمادگی دارد، توانمندی های خود را به مشارکت با کشورهای منطقه قرار دهد.

دکتر زند با تاکید بر اینکه ما آماده ایم برای افزایش تولید محصول برنج در منطقه تلاش کنیم، ادامه داد: از کلیه ظرفیت‌های علمی خود برای تحقق اهداف توسعه و بهبود محصول برنج بهره می گیریم.

وی افزود: انتظار ما این است که با افتتاح ساختمان جدید مرکز منطقه ای بین المللی برنج آسیای مرکزی و غربی محلی برای تبادل دانش و فناوری و توسعه صنعت برنج و صنایع تبدیلی در منطقه قرار بگیرد.

معاون وزیر کشاورزی گفت: ما علاوه بر تلاش های علمی و استانی اعتبارات مورد نیاز را از سایر سازمان های بین المللی از جمله اکو برای توسعه فعالیت های مرکز آموزشی و رفاهی جدیدی مرکز منطقه ای - بین المللی برنج آسیای مرکزی و غربی جذب خواهیم کرد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید