Performancing Metrics

فضای موسیقی کشور امیدوارکننده است | اتاق خبر
کد خبر: 347353
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1395 - 11:32
شهرداد روحانی:
شهرداد روحانی موسیقیدان، آهنگساز و رهبر ارکستر گفت: علاقه مردم، ظهور موسیقیدانان جوان و اشتیاق خانواده ها برای فراگیری موسیقی توسط فرزندان نشانگر امید در فضای موسیقی کشورمان است.

اتاق خبر - این موسیقیدان دوشنبه شب در مراسم جشن امضای آثار خود در آموزشگاه موسیقی زمان اصفهان افزود: در هر سفر خود به ایران شمار زیادی از موسیقیدانان و نوازندگان حرفه ای جدید و جوان را مشاهده می کنم و این نشانگر علائم مثبت و رویکرد مناسب به موسیقی است.

وی درباره حمایت دولت از موسیقی کشور و هنرمندان تصریح کرد: به آینده باید امیدوار بود و فعالیت کرد، هر کس به سهم خود باید در پیشرفت موسیقی و هنر در جامعه بکوشد و با نهایت کوشش در این راه قدم بردارد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه ای برای اجرای کنسرت با بزرگان موسیقی جهان دارد؟ گفت: این امر به تنهایی میسر نمی شود و همه فرایند آن در دست هنرمند نیست.
این نوازنده و رهبر ارکستر افزود: اجرای برنامه های جهانی، فراگیر و همراه با موسیقیدانهای طراز اول، سازوکار خاص خود را دارد که بخشی اعظم آن به نهادها و ارگانهای ذیربط در داخل ایران بر می گردد.
وی درباره 'جشنواره ملی موسیقی سبز' نیز گفت: در قالب این جشنواره قرار است چندین کنسرت برگزار شود، رویکرد این جشنواره حفاظت از محیط زیست است و قطعات ساخته در این جشنواره نیز بر همین مبنا خواهد بود.
این آهنگساز و رهبر ارکستر خاطر نشان کرد: هنر و بویژه موسیقی از توانایی بالایی برای جلب توجه مردم به حفاظت از محیط زیست برخوردار است.
'جشنواره ملی موسیقی سبز ' قرار است در شش بخش اصلی موسیقی ایران شامل بی کلام، کلاسیک، مدرن و تلفیقی، ترانه ها و موسیقی های کودکانه، موسیقی نواحی و اکسترال، بهار سال 96 و با حمایت سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شود.
شهرداد روحانی، همایون شجریان، اردشیر کامکار، هنگامه اخوان، سیدعباس سجادی و هانا کامکار از اعضای شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره ملی «موسیقی سبز» هستند.
دوئت( دونوازی) پیانو توسط روحانی یکشنبه و دوشنبه شب در سالن فرشچیان اصفهان اجرا شد.
سرزمین مادری، پروانه، مادر، میدان آزادی، قصه باران، بادبادک، مهتاب، لحظات شیرین، عذرا، زیبایی عشق، راپسودی، صدایی در شب، رقص بهار، ابدیت، بر فراز آسمانها و اصفهان آثاری بود که روحانی به عنوان نوازنده پیانو به همراه آرش اسلامی نوازنده سازهای ضربه ای اجرا کردند.
شهرداد روحانی در خردادماه 1333 به دنیا آمد. پدر وی رضا روحانی، موسیقیدانی شناخته شده بود و شهرداد و تمام برادرانش پا جای پای پدر گذاشتند.
شهرداد روحانی آهنگساز و رهبر ارکستر، ویولنیست، پیانیست ایرانی مسیر حرکت به سمت موسیقی را از سن پنج سالگی آغاز کرد،
سبک هنری روحانی معاصر و تا حدی در مقایسه با برادر خود انوشیروان روحانی و استاد جواد معروفی، موسیقی عصر نو به ‌شمار می‌رود. شهرت و محبوبیت روحانی بیشتر به دلیل تنظیم و رهبری ارکستر کنسرت یانی است که به همراه ارکستر سلطنتی فیلارمونیک در فضای باز در آتن پایتخت یونان انجام شد. این کنسرت از پر بیننده ترین و موزیک ویدئوی جهان محسوب می شود.
وی تاکنون نه تنها قطعات مختلفی را در سبک های متفاوت ساخته، بلکه جوایز زیادی را نیز دریافت کرده است. وی همچنین از دانش آموختگان هنرستان هنرهای زیبا (کنسرواتوار) وین در اتریش است و جوایز مختلفی، از کشورهای مختلف جهان دریافت کرده است .

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید