Performancing Metrics

دریاچه ارومیه در حال حرکت به سمت احیای کامل است | اتاق خبر
کد خبر: 347459
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1395 - 18:46
وزیر نیرو گفت: دریاچه ارومیه در حال حرکت به سمت احیای کامل است.

اتاق خبر: حمید چیت‌چیان در مراسم کلنگ‌زنی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز، این طرح را مصداق آیه شریفه  تعاونو علی البر و التقوی  دانست و عنوان کرد: بهره‌برداری از این طرح، نوید بخش اخبار خوب در حوزه آبی است.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های مهم انجام شده با محوریت احیای دریاچه ارومیه، تصریح کرد: در سال‌های نه چندان دور، وضعیت دریاچه ارومیه حالت بحرانی و نگران کننده‌ای داشت، ولی امروز با افتخار می‌گوییم که به سمت احیای کامل در حال حرکت است.

چیت چیان با بیان اینکه مساله فاضلاب با بحث بهداشت مردم ارتباط کامل و مستقیمی دارد، عنوان کرد: عدم تصفیه اصولی و استاندارد فاضلاب، باعث بروز مشکلات بسیار زیادی در حوزه زیست محیطی و تهدید بهداشت و سلامت مردم خواهد شد.

وی با تبیین مسایلی پیرامون محدودیت منابع دولتی گفت: به دلیل نبود اعتبارات و منابع مادی لازم در وزارت نیرو، فعالیت‌های بسیار خوبی از محل منابع ستاد احیا و با همکاری آن‌ها انجام شده است.

وزیر نیرو از انتقال آب این تصفیه‌خانه به دریاچه ارومیه پس از ایجاد خطوط انتقال مورد نیاز توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر داد و اظهار کرد: در سال ٩٤ نسبت به سال ٩٣ بیش از سه برابر، شبکه فاضلاب اجرا شده است.

به گفته چیت چیان، با بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز بیش از ٦٠ درصد این کلان‌شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: تا زمانی که دریاچه نیاز داشته باشد، نباید پساب تصفیه شده در شبکه فاضلاب تبریز، مصرف دیگری داشته باشد و با جمع آوری پساب‌ها شاهد انتقال ١٥٠ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه خواهیم بود.

وی اظهار کرد: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز با داشتن بالاترین استانداردهای لازم در سه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

چیت چیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری‌های بسیار خوب داخلی و خارجی در حوزه تامین برق در آذربایجان‌شرقی در حال اجراست و این اطمینان را به مردم و مسئولان استان می‌دهیم که آذربایجان‌شرقی در آینده نه چندان دور به یکی از مهم ترین قطب‌های تولید برق در کشور تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو، شرکت برق منطقه‌ای و شرکت توزیع نیروی برق استان و تبریز، خود را موظف به پاسخگویی به نیازهای جدید صنایع در استان می‌داند.

او خطاب به مدیران حوزه صنعت برق اعلام کرد: حق ندارید در برابر اعلام نیاز هر کدام از واحدهای تولیدی و صنعتی به برق، پاسخ منفی بدهید و در صورت کمبود برق، باید میزان سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در این حوزه افزایش یابد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید