Performancing Metrics

آغاز ثبت نام متقاضیان ثبت برند بنزین و CNG | اتاق خبر
کد خبر: 347519
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1395 - 22:48
برندینگ جایگاه‌های بنزین در کشور ایده‌ای بود که در ماههای پایانی سال گذشته مطرح اما دستورالعمل آن طی سال جاری ابلاغ شد، طی سال جاری بر اساس این تصمیم وزارت نفت هیچ‌گونه مجوزی برای ایجاد جایگاه‌های سوخت به صورت تک جایگاه داده نمی‌شود و متقاضیان باید در قال

اتاق خبر: مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی امروز در نشست خبری برندسازی جایگاه‌های سوخت، با اشاره به اینکه متقاضیان ثبت‌نام برای ایجاد برند و احداث جایگاه بنزین و CNG می‌توانند از امروز اقدام کنند، اظهار کرد: شرکت‌های متقاضی باید باید مجموعه‌ای از جایگاه‌ها را احداث و یا تحت مالکیت خود قرار دهند که بر این اساس در مرحله ارزیابی باید شاخص‌های توان مالی، سابقه اجرایی، نیروی انسانی، امکانات و فرآیند کسب و کار را کسب کنند.

محمدرضا مظلومی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل برندسازی، متقاضیان احداث جایگاه‌های سوخت باید حداقل 68 امتیاز و CNG باید حداقل 75 امتیاز را کسب کنند.

وی درباره قوانین ضد انحصار در نظر گرفته شده برای برندهای فعال در این حوزه، عنوان کرد: هر برند در سطح کشور تنها می‌تواند 20 درصد از جایگاه‌ها، در سطح استانی 30 درصد و در شهرستان‌ها 50 درصد از جایگاه‌های سوخت را در اختیار داشته باشد.

تعیین حداقل و حداکثر برای قیمت بنزین

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای این طرح برون‌سپاری وظایف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و انجام وظایف حاکمیتی در آینده بوده است، درباره احتمال تغییر قیمت سوخت با اجرای این طرح، تصریح کرد: در وهله اول قرار نیست با ایجاد برند قیمت سوخت تغییر کند، علاوه بر آن یک حداقل و حداکثر برای قیمت بنزین در نظر گرفته خواهد شد.

مظلومی افزود: با این وجود سودآوری برندها در کنار افزایش کمیت و کیفیت از اهداف ما است.

وی در ادامه درباره نحوه ثبت نام از متقاضایان خاطر نشان کرد که این فرایند هم از طریق ریاست شرکت ملی پخش فراورده های نفتی و هم از طریق مدیریت بازرگانی این شرکت ممکن است و متقاضیان در ابتدا باید کار خود را با 60 نازل آغاز کنند.

به گفته مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال حاضر در کشور 3400 باب جایگاه بنزین و 2400 باب جایگاه CNG فعال است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید