Performancing Metrics

رهاسازی 400 هزار بچه ماهی سفید در تالاب انزلی | اتاق خبر
کد خبر: 347534
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1395 - 23:52
در نخستین مرحله رهاسازی 150 میلیون بچه ماهی سفید در دریای خزر و منابع آبی گیلان، 400 هزار بچه ماهی سفید در تالاب بین المللی انزلی رهاسازی شد.

اتاق خبر: اسحاق شعبانی روز سه شنبه در حاشیه این اقدام ، رهاسازی 150 میلیون بچه ماهی سفید برای بازسازی و ترمیم ذخایر دریای خزر از امروز (سه شنبه) آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این بچه ماهیان پس از تخم کشی از ماهیان مولد و انجام عمل لقاح ، تبدیل به لارو شده و تا حد یک گرمی در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر شهید انصاری رشت و مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر مرحوم یوسف پور سیاهکل رشد کرده و سپس رهاسازی می شوند.
مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه ماهی سفید از ماهیان بومی مناطق جنوبی دریای خزر است، تصریح کرد: بچه ماهیان تولیدی مرکز شهید انصاری در رودخانه ها و منابع آبی مرکز و غرب گیلان و تالاب انزلی و بچه ماهیان تولیدی مرکز یوسف پور در رودخانه های شرق گیلان ( سفیدرود، خشک رود ، شلمان رود ...) رهاسازی می شود.
وی ادامه داد: به منظور افزایش شانس زنده ماندن بچه ماهیان، رودخانه باید آب کافی و مصب مناسب داشته و فاقد آلودگی سموم کشاورزی و پساب صنعتی و شهری باشند.
به گفته شعبانی، حدود چهار رودخانه در غرب گیلان و سفیدرود، خشک رود و شلمانرود در شرق استان استعداد پرورش بچه ماهیان را دارند.
مدیرکل شیلات گیلان در خصوص درصد بازگشت این ماهیان متذکر شد: آمار صید نشان دهنده این است که حدود 10 درصد این ماهیان به چرخه صید برمی گردند.
وی یادآور شد: با انجام این کار علاوه بر کمک به جامعه صیادی و افزایش توان اقتصادی آنها، برداشت سالیانه 98هزار تن ماهی از دریا نیز تا حدود زیادی ترمیم می شود.
استان گیلان از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهی در کشور محسوب می شود و دارای سه مرکز تکثیر ماهی شامل مرکز شهید انصاری در رشت، شهید بهشتی در سنگر و مرکز سیاهکل است.
20مزرعه فعال پرورش ماهیان خاویاری نیز در گیلان وجود دارد.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید