Performancing Metrics

هیچ محدودیتی برای اعطای وام به صنعتگران نداریم | اتاق خبر
کد خبر: 347536
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 00:03
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: هیچ محدودیتی برای متقاضیان دریافت تسهیلات در زمینه اعطای وام وجود ندارد.

اتاق خبر: علی یزدانی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی که امروز (11 خردادماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین مساله‌ای که بحث اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک دغدغه اساسی مطرح می‌کند، فرمایشات مقام معظم رهبری است. ایشان در این زمینه به نقش اساسی صنایع کوچک و متوسط و اشتغالزایی این واحدها اشاره کرده‌اند و این‌که با تعطیلی آن‌ها معیشت خانواده‌ها و اقتصاد کشور به خطر می‌افتد.

وی افزود: کارگروه اقتصاد مقاومتی کشور تاکنون شش جلسه برگزار کرده و تصمیمات مهمی نیز در این زمینه اتخاذ شده است که امیدواریم کمک شایانی به توسعه کشور کند و اقتصاد را به تحرک بیاندازد.

یزدانی تصریح کرد: در چهارچوب مصوبات کارگروه ملی اقتصاد مقاومتی تسهیلاتی به واحدهای صنعتی آماده بهره‌برداری و راکد تعلق می‌گیرد. همچنین واحدهای نیمه‌کاره که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند نیز می‌توانند از خدمات و تسهیلات کارگروه اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در چهارچوب این قوانین تمام واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل با اعطای تسهیلات بانکی راه‌اندازی و به حداکثر ظرفیت خواهند رسید و در این راستا از آن حمایت خواهد شد.

یزدانی با اشاره به تعداد صنایع ثبت‌شده در سایت بهین یاب عنوان کرد: در خوزستان 168 واحد صنعتی در این سایت ثبت نام کرده‌اند تا از تسهیلات و خدمات ارائه‌شده بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت صنایع کوچک و متوسط در کشور عنوان کرد: از 80 هزار و 917 واحد صنعتی در کشور، 80 هزار و 81 واحد آن واحدهای کوچک هستند که از این تعداد 2210 واحد در استان خوزستان است. همچنین 87 واحد متوسط و 122 واحد بزرگ در استان فعالیت می‌کنند.

یزدانی گفت: در استان خوزستان 952 واحد در شهرک‌های صنعتی قرار دارند اما زیر 50 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند که از این میزان 920 واحد کوچک، 12 واحد متوسط و 20 واحد بزرگ هستند.

یزدانی خاطرنشان کرد: 526 واحد صنعتی در خوزستان با ظرفیت 50 تا 70 درصد فعالیت می‌کنند که باید تلاش شود، به ظرفیت اسمی خود دست یابند تا هر چه بیشتر به اشتغال مردم در استان کمک شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در زمینه جذب سرمایه‌گذار و پتانسیل‌های بالای استان در این زمینه عنوان کرد: وجود بیش از 185 طرح صنعتی بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی در خوزستان بیانگر آن است این استان از ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی برخوردار است.

یزدانی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تحقق این اهداف و برنامه‌های مصوب‌ در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان و کشور و همکاری‌های مردم و مسئولان در این زمینه، شاهد رشد اقتصاد و حل مشکلات باشیم.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید