Performancing Metrics

لوکیشن سریال شهرزاد کجاست؟ | اتاق خبر
کد خبر: 347601
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1395 - 20:33
شما می‌توانید در یک روز تعطیل سری به این شهرک بزنید و ناهار را همانجا صرف کنید و از دیدن دکور فیلم‌‌های ایرانی لذت ببرید.

اتاق خبر: حسن فتحی، کارگردان معروف ایرانی، در سال ۱۳۹۳ تولید سریالیعاشقانه برای عرضه در شبکه نمایش خانگی را آغاز کرد، این سریال در ابتدا «روزی روزگاری عاشقی» نام داشت که سپس به «شهرزاد» تغییر نام یافت و در ۲۸ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای وارد بازار شد. لازم به ذکر است کهسریال شهرزاد سومین محصول خانگی تصویرگستر پاسارگاد پس از «شاهگوش» و «ابله» است. همچنین پخش جهانی سریال شهرزاد را شرکت فیلمسازی «ام فیلم» آلمان از تاریخ دهم اکتبر آغاز کرد.

شهرزاد

شعار معرفی شهرزاد: در تندباد حادثه، «عشق» اولین قربانی است.

شهرزاد

شهرزاد روایت عاشقانه‌ای در روزهای پرتپش تهران ۱۳۳۲ است که با کودتای سیاه آغاز می‌شود و با اثر حوادث کودتا بر زندگی شخصیت‌ها اوج می‌گیرد. در تهران، سال‌های پس از کودتا که چهره شهر رنگ خشونت و دسیسه به خود گرفته، عشقی شکوفا می‌شود میان دو جوان به نام‌های شهرزاد و فرهاد. عشقی که فرجامش متصل به حوادث ایام می‌شود و عشاق قصه در موقعیت دشواری قرار می‌گیرند که آینده‌شان را دگرگون می‌کند. به‌ویژه زمانی‌ که پای قباد به صحنه این حوادث باز می‌شود

شهرزاد دو

حسن فتحی درباره تولید سری دوم شهرزاد گفت: فیلمنامه فصل دوم در حال نگارش است و با توجه به توقع زیادی که از سوی مردم هست و به تعبیری دوستی که می‌گفت شهرزاد نباید از خودش عقب بیفتد، در نتیجه حدود ۸ ماه است که روی فیلمنامه کار می‌کنیم.

عوامل فیلم

کارگردان فیلم حسن فتحی است، نویسندگی این مجموعه نمایش خانگی را خود حسن فتحی انجام داده است؛ او پیش از این، ساخت سریال‌های مشهور و پرمخاطبی چون «پهلوانان نمی‌میرند»، «میوه ممنوعه» و «مدار صفر درجه» را در کارنامه خود دارد. تهیه‌کننده کار نیز سید محمد امامی است. تدوین سریال همزمان و توسط مهدی حسینی‌وند انجام شده و چهره‌پردازی آن را سعید ملکان انجام داده است.

بازیگران سریال شهرزاد

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، ابوالفضل پورعرب، علی نصیریان، پریناز ایزدیار، مصطفی زمانی، مهدی سلطانی، محمود پاک نیت، حمیدرضا آذرنگ، هومن برق نورد، رضا بهبودی، امیرحسین رستمی، گلاره عباسی، فریبا متخصص، سهیلا رضوی، غزل شاکری، ناهید مسلمی، فرخ نعمتی، رامین ناصرنصیر، نسیم ادبی، امیرحسین فتحی، دیبا زاهدی.

شهرزاد

موسیقی سریال

در قسمت‌های ابتدایی، تیتراژ ابتدایی و پایانی این سریال با صدای علیرضا قربانی اجرا شد، ولی از قسمت پنجم به بعد تیتراژ جدیدی با عنوان «کجایی» با صدای محسن چاوشی جایگزین شد. پیش‌تر دو ترانه «به رسم یادگار» با ترانه‌سرایی حسین صفا و «هم‌خواب» با شعری از «وحشی بافقی» توسط این خواننده اجرا شد و به‌عنوان موسیقی متن سریال پخش می‌شود. البته محسن چاووشی در ادامه قطعه‌های دیگری به نام «دیوونه»، «شهرزاد»، «ماه پیشونی»، «خداحافظی تلخ» و «افسار» را نیز برای سریال  اجرا کرد.

شهرزاد

لوکیشن فیلم

تولید این مجموعه در شهرک سینمای غزالی در طول چهار ماه انجام و در بیش از ۱۰۰ لوکیشین فیلمبرداری شده است.

به گزارش روابط‌ عمومی این سریال، تصویربرداری بخشی از قسمت‌‌های خارجی در شهرک سینمایی غزالی صورت گرفته و جالب اینجاست که آن‌ها دست به بازسازی وسیع بخشی از آن، از جمله خیابان لاله‌زار زدند که یکی از مهم‌ترین خیابان‌‌های تهران در دهه‌ سی است. از جمله بازسازی و ساخت برخی از مغازه‌ها و ساختمان‌های داخل این خیابان مانند گراندهتل، سینما تابان، دفتر «روزنامه‌ باختر امروز» از انتشارات دکتر حسین فاطمی و صفحه‌فروشی بتهوون که در سال ۱۳۳۲ توسط مرحوم کریم چمن‌ آرا در لاله‌زار شروع به کار کرد.

شهرک سینمایی غذالی

شهرک سینمایی درسال ۱۳۵۸، به طرح و پیشنهاد شادروان علی حاتمی، کارگردان معروف کشورمان، شکل گرفت و سپس عکس‌هایی از ساختمان‌ها، عمارت‌های دولتی، محله‌ها، خیابان‌های تهران و لباس و نوع پوشش و... تهیه شد. حاتمی عکس‌ها و اسناد را در شهرک سینمایی ایتالیا، به نام چینه چیتا با کمک نقاشی ایتالیایی اتود زد و تابلوهای کوچکی به وجود آورد. سپس با کمک یکی از بهترین دکوراتورهای ایتالیایی به نام جانی کورتینا و گروه بزرگ او، نقشه شهرک را در مقیاس ۱:۱۰۰ ترسیم کرد و با ساخت ماکتی از شهرک به ایران بازگشت و پس از مدتی با بررسی اراضی کنار بزرگراه تهران کرج، احداث شهرک در اسفند سال ۱۳۵۸ آغاز شد. در طرح توسعه شهرک، ۱۰ هکتار مساحت برای ساخت و بازسازی تهران قدیم در نظر گرفته شد، 

استفاده اولیه شهرک سینمایی برای فیلم ماندگار و جاودانه «هزار دستان» بود. شهرک سینمایی در ابتدا محدود به خیابان لاله زار بود. در این خیابان، بناهای مهمی همچون سینما تابان، موزیکال عشقی، کلاه فرنگی، جواهر فروشی قازاریان و مهم‌ترین ساختمان آن که مرکز تولید و ستاد فیلم هزاردستان بود گراند هتل قرار دارد.

 شهرک غزالی، میزبان لوکیشن فیلم‌های فراوانی از جمله مریم مقدس، کلاه پهلوی، کیف انگلیسی و چندین فیلم دیگر بوده و شهرزاد از جمله آخرین مجموعه ساخته شده در آن است.

شهرک سینماعی غزالی

لوکیشن‌های موجود در شهرک خود به سه بخش تقسیم می‌شود:

الف: مجموعه دکورها و بناهای دوره قبل از اسلام به مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربع

ب: مجموعه دکورها و بناهای دوره بعد از اسلام به مساحت ۳۵۰۰۰ متر مربع

ج: مجموعه دکورها و بناهای دوره معاصر به مساحت ۶۲۰۰۰ متر مربع

شما می‌توانید در یک روز تعطیل سری به این شهرک بزنید و ناهار را همانجا صرف کنید و از دیدن دکور فیلم‌‌های ایرانی لذت ببرید.

منبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید