Performancing Metrics

احیای ۱۰ هزار واحد صنعتی اولویت وزارت صنعت است | اتاق خبر
کد خبر: 347637
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 05:10
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، راه اندازی ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط که یا تعطیل هستند و یا زیر ظرفیت کار می کنند را از اولویت برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران دانست.

اتاق خبر: علی یزدانی عصر امروز سه شنبه در حاشیه کلنگ زنی دو پروژه صنعتی در منطقه آزاد اروند به خبرنگاران گفت: علاوه بر این ۱۰ هزار واحد تولیدی و دو هزار طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم در دستور کار وزارت صنعت معدن تجارت است.

وی متذکر شد: علاوه بر برنامه های معمولی که در مجموعه های مرتبط با وزارتخانه در حال انجام است، این ۱۲ هزار واحد و طرح صنعتی خارج از برنامه ریزی های انجام شده، امسال به چرخه تولید اضافه می شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در نظر گرفتن مشوق های مالیاتی را به عنوان دیگر اقدام در راستای احیای صنایع کوچک و متوسط در کشور برشمرد و گفت: مشوق هایی در حوزه مالیات پیش بینی شده و حمایت هایی نیز در حوزه تعهدات تامین اجتماعی صورت گرفته است.

وی، تاخیر در پرداخت یک سال تعهدات، همچنین پیش بینی تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان برای کمک به راه اندازی کارخانه های کوچک و متوسط را از جمله این مشوق ها برشمرد.

مشوق های در نظر گرفته شده برای صنایع

یزدانی همچنین به مشوق های در نظر گرفته شده برای صنایع دارای محصولات صاداراتی نیز اشاره کرد و گفت: در ارتباط با صادارات محصولات برای واحدهایی که تولیدات صادراتی هم دارند، مشوق های مختلفی از جمله فراهم ساختن شرایط حضور در نمایشگاه ها، اعطای یارانه صاداراتی برای کاهش نرخ تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین دو هزار میلیارد تومان نیز توسط صندوق توسعه ملی برای حمایت از تولیدات بنگاه های صادرات گرا پیش بینی و در تبصره ۱۴ قانون بودجه هم ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه برای واحدهای کوچک و متوسط پیش بینی شده است.

یزدانی بیان کرد: امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده امسال شاهد اشتغال بیش از یکصد و ۸۵ هزار نفر اشتغال جدید در ارتباط با این این ۱۲ هزار طرح و واحد تولیدی باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بر حمایت از سرمایه گذاران خارجی در بخش صنعت تاکید کرد و گفت: برای سرمایه گذار خارجی قانون و سازمان حمایت از سرمایه گذار خارجی وجود دارد که با وجود این قانون هیچ منعی برای حضور سرمایه گذاران در کشور وجود ندارد.

وی، بهترین مسیر برای توسعه صنایع و خروج از معضلات اقتصادی کشور را سرمایه گذاری مشترک دانست و گفت: بهترین مسیر برای اینکه هم رونق ایجاد شود و هم از رکود خارج شویم و هم به نوعی اشتغال جدید ایجاد شود، سرمایه گذاری مشترک است که در دستور کار دولت و تمام وزارت خانه ها وجود دارد. وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نیز هر نوع حمایتی که لازم باشد را از سرمایه گذار خارجی خواهیم داشت.

 اعتبار۶۰ میلیارد تومانی برای تکمیل دو پروژه ها

یزدانی همچنین به کلنگ زنی های انجام شده در پی سفر امروزش به اروند اشاره کرد و افزود: بازدیدی که امروز از شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر داشتیم به نوعی دو پروژه صنعتی که یکی سرومایه گذاری ۱۰۰ درصد خارجی، در حوزه با تولید مصالح  ساختمانی، دیوارهای سبک بتنی پیش ساخته و دیگری در حوزه صنایع شیمایی بود آغاز به کار کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به پروژه «تولید آنتی اکسیدان های پلیمر و مواد ضد خوردگی» اشاره کرد و گفت: پروژه دوم مربوط به تولید در حوزه شیمایی و مواد ضد خوردگی بود که مورد نیاز صنعت نفت و گاز و پتروشیمی کشور و در قالب تولیدات دانش بنیان است.

وی ادامه داد: این پروژه (تولید آنتی اکسیدان های پلیمر و مواد ضد خوردگی) از جمله اختراعاتی ایست که توسط مخترعین کشورمان در داخل  کشور ثبت شده و می تواند نیاز کشور را تامین کند.

یزدانی، مجموع دو سرمایه گذاری درفاز نخست را بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در فازهای بعدی جمع دو سرمایه گذاری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی اظهار کرد: این دو طرح  در فاز نخست، بالغ بر ۱۰۰ نفر اشتغال جدید را در منطقه ایجاد خواهد کرد.

یزدانی اضافه کرد: این پروژه امروز آغاز شد و امیدواریم ظرف یک سال آینده با تدابیری که توسط سرمایه گذاران انجام شده و حمایت هایی که توسط سازمان انجام خواهد شد به بهره برداری برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان، به تبیین محور صنایع کوچک کشور در سال ۹۵ نیز پرداخت و گفت: محور جدی حرکتی ما در سال جاری در حوزه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است که در ستاد اقتصاد مقاومتی استان امروز مفصل در مورد آن صحبت شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید