Performancing Metrics

سالانه ۵ میلیون تن محصول کشاورزی در قزوین تولید می شود | اتاق خبر
کد خبر: 347638
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 05:15
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی معادل ۵ درصد مصرف کشور در استان قزوین تولید می شود.

اتاق خبر: نیازعلی ابراهیمی پاک روز سه شنبه در مراسم افتتاح باشگاه کشاورزان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قزوین اظهارداشت: استان قزوین با داشتن دشت مناسب و آب وخاک مرغوب در تامین امنیت غذای کشور نقش مهمی دارد.

وی افزود: سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در بخش زراعت، باغبانی، دام و طیور در استان قزوین تولید می شود که بیانگر ظرفیت بالای کشاورزی در استان است.

ابراهیمی پاک تصریح کرد: نزدیکی استان به پایتخت و بازار بزرگ مصرف چند میلیون نفری موقعیت وژه ای به استان ما داده و برای توسعه بخش کشاورزی باید بتوانیم تسهیلات لازم را برای دریافت نهاده ها براحتی در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

مصرف کود در استان پایین است

وی تصریح کرد: میزان مصرف کود و سموم کشاورزی در استان از میزان مورد نیاز کمتر است در حالی که استفاده مناسب از کود می تواند نیمی از عملکرد محصول را موجب شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به راه اندازی باشگاه کشاورزان در استان گفت:به دلیل داشتن بیش از ۸۰ هزار بهره بردار تامین نهاده های آنها بسیار مهم و ضروری است و با توجه به حرکت روبه رشد کشاورزی مدرن بستر خوبی برای اجرای طرح های نوین کشاورزی ملی در استان فراهم شده است.

وی گفت: با راه اندازی باشگاه کشاورزان برای اولین بار در کشور شرایط خوبی برای ارائه خدمات کشاورزی فراهم شده است که با ارایه کارت اعتباری می توان خرید نهاده را به صورت اینترنتی و در محل و با شرایظ آسان انجام داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارداشت:خدمات هواشناسی و مشاوره تخصصی در بخشهای کشاورزی، آزمایش رایگان آب و خاک برای ارتقای بهره وری و آموزش نحوه استفاده ازکود و سم بصورت غیرحضوری از جمله خدمات باشگاه کشاورزان است.

در ادامه موسی رمرودی رئیس شعب بانک کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از۷۰ درصد منابع مالی بانکی در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته به آن هزینه می شود و بیش از ۹۰ درصد اعتبارات از منابع خود بانک است.

وی گفت: بانک کشاورزی تلاش می کند با حمایت مالی و اعتباری از کشاورزان به تقویت تولید در این بخش که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارد کمک کند تا مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی تسریع شود.

رمرودی اظهارداشت: افزایش ارزش افزوده، توسعه درآمدهای پایدار، تقویت اشتغال از مهمترین رویکردهای بانک کشاورزی است.

پرداخت ۱۴۷ میلیارد تومان تسهیلات در استان  

رمرودی اظهارداشت: در سال گذشته ۱۴۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به کشاورزان استان از منابع داخلی پرداخت شد و امسال هم امیدواریم بتوانیم در خدمت کشاورزان باشیم و تسهیلات خود را در مسیر تولید بکار گیریم.

وی گفت: تسهیلات بانک کشاورزی برای سرمایه درگردش، راه اندازی واحدهای نیمه فعال و راکد در بخش کشاورزی، پرداخت می شود.

رئیس بانک کشاورزی استان قزوین یادآورشد: بانک کشاورزی با ۹۳ بانک در دنیا گفتگو داشته و در ۷۳ بانک منجر به افتتاح حساب شده است.

وی بیان کرد: ارائه کارت خرید نهاده از طرح های جدید است که پشتوانه خوبی برای کشاورزان محسوب می شود و میتواند دغدغه تامین منابع مالی برای خرید نهادهدها را برطرف کند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید